Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbmc..hur instalera jag??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xbmc..hur instalera jag??

Tjenare!
    Har laddat hem senaste vers av xbmc(xbmc-2004-03-09.rar) o nu undrar jag om det finns någon guide hur man instalerar pådetta på xboxen??
    Eller om det finns någon som vill hjälpa mig??

Packa upp och skapa en xbmc-katalog under apps och lägg allt där.

Comment

jag undrar om det går att lägga direkt på xboxen?
      jag har fösökt att lägga under c mappen på xbox sedan editerat meny filen o hänvisatt till den mappen...
      jag vet att den söker efter defult.exb men media startar inte inte heller med skiva....
      Fan gör jag för fel??

Comment

Det finns fler som har probs att anv xbmc som dash.
        Hittade denna citat.
        ----------------------------------------------------------------------
        "Copy (nb: that's copy, not move) the default.xbe and xboxmediacenter.xml to your c: drive. Set your bios to boot the xbmc xbe.
        This can either be done by renaming it to evoxdash.xbe or such - replacing evox.
        Or by editing the bios to boot your xbmc xbe first (I'd suggest renaming it from default.xbe tho - a good name is xbmc.xbe or xbmcdash.xbe). "
        ----------------------------------------------------------------------

Jag rekomenderar dig ändå att inte anv xbmc som dash tills det kommer "grönt ljus" från xbmc. Det buggar tydligen.
        För att avhjälpa ditt prob, prova att ominstallera hela C: typ med superdisk eller dyl. OBS! Backa up hela c: innan ominstallationen.
        3 viktiga ord i alla sammanhang: backup, backup backup!

Backup på backup för att backa upp backup Lycka till

XBMC ROCKAR!

Comment

För mig funkar XBMC som dash kanoners! Nu har jag ju X-Link KAI support i XBMC så när jag ska lira online så finns menyn redan där i dashen...

Jag bygger iof mina builds själv så jag har alltid uppdaterade men jag har läst att flera kör 2004-03-09 builden som dash utan problem...

Comment

Det var skönt att höra KTD, tyvärr fanns det de som råkade illa ut i stormen, och fick problem med XBMC som dash. Mitt svar vänder sig främst till dessa.

Kan man köra X-link i xbmc? det var nytt för mig. hur gjorde du? Phyton?
            Jag vågar ännu inte ha xbmc som dash, med tanke på alla problem jag stött på med bl.a avalaonch, vid uppdateringen fr 0484 till 04860 (eprom problemet)

Det vore kul att veta hur du har löst det.

Comment

Det är med i nya cvsen... Kom för typ 4 dagar sen...

Du startar bara upp KAI Engine på datorn sen sköter du allt från XBMC...

Comment

ktd, finns det nån möjlighet att få en ny build av dig?

Comment

Spännande, ska genast packa upp den nya o leka lite.

Comment

Kai...

Hrmm...jag skulle oxå vilja testa KAI & köra onlajn direkt i menyn...
                    Vart kan man få tag på den tro? Är det att hoppas på KTD?

Comment

Nix. Jag är hård som sten...

Jag ger inte ut mina builds!

Comment

Hittade en ny build på http://trackerwww.prq.to/

Men den funkade inte 100 dock tyckte jag.

Comment

Kai verkar funka, men om man har spelen på HD:n , hur vet xbmc vilken mapp spelen finns i. När jag klickar på play, säger den bara att jag ska sätta in spelt i xboxen och sätta den i system link. Vart configgar jag det isf?

Comment

Original inlägg av LaSnow
                            Kai verkar funka, men om man har spelen på HD:n , hur vet xbmc vilken mapp spelen finns i. När jag klickar på play, säger den bara att jag ska sätta in spelt i xboxen och sätta den i system link. Vart configgar jag det isf?
                            Det gör den inte ännu. Men det är inget problem... Gå bara till rummet du vill lira i och sen går du tillbaka till My Programs, väljer Games och sen startar du spelet där som vanligt. Du kan oxå boota om xboxen och starta spelet från din dash om du inte kör xbmc som dash.
                            Du kan till och med stänga av boxen och starta spelet senare och fortfarande kunna spela.

KAI stödet i xbmc styr ju bara KAI Engine på datorn. Det är ju datorn som har all kommunitkation men alla Orbitals...

Comment

juoo, testade det förut, men ibland gick det o ibland inte, den nya xmbc är grymt buggig, återgick till den förra i hopp om förbättreing, Ska kolla på PC versionen av xbmc, hmmm

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X