Nu har jag ändrat lite, nu funkar det för mig.
Datorn: Kortet som är mot boxen
Ip: 192.168.0.1
Nätmask: 255.255.255.0
Standardgateway: Inget
Önskad Dns server: ipconfig /all i dosprompt så ser du din dns, i mitt fall var min dns samma adress jag har för att nå modemet
Och sen har jag tillåtit att andra användare ansluter till internet genom min dator (görs på kortet mot internet, innan man gör ovanstående)
Boxen:
Ip: 192.168.0.180
Subnetmask: 255.255.255.0
Defaultgateway: 192.168.0.1 (kortets ipaddress på datorn)
Dns: samma Dns som på kortet i datorn
Måste bara säga det med att jag slängde in den nyaste Xbmc som jag kunde hitta igår och där kunde jag smidigt ladda ner script från xbmcscripts. Så nu fick jag också tvguiden utan att pilla, svt och tv4 nyheter, svts öppna arkiv, en jätte kul sida stupid videos och annat smått o gott.
Mycket smidigt
Datorn: Kortet som är mot boxen
Ip: 192.168.0.1
Nätmask: 255.255.255.0
Standardgateway: Inget
Önskad Dns server: ipconfig /all i dosprompt så ser du din dns, i mitt fall var min dns samma adress jag har för att nå modemet
Och sen har jag tillåtit att andra användare ansluter till internet genom min dator (görs på kortet mot internet, innan man gör ovanstående)
Boxen:
Ip: 192.168.0.180
Subnetmask: 255.255.255.0
Defaultgateway: 192.168.0.1 (kortets ipaddress på datorn)
Dns: samma Dns som på kortet i datorn
Måste bara säga det med att jag slängde in den nyaste Xbmc som jag kunde hitta igår och där kunde jag smidigt ladda ner script från xbmcscripts. Så nu fick jag också tvguiden utan att pilla, svt och tv4 nyheter, svts öppna arkiv, en jätte kul sida stupid videos och annat smått o gott.
Mycket smidigt

Comment