Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide till streaming i XBMC

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Om dom inte funkar så ta bort ,14

Lugna favoriter funkar på min wmp nu.
    http://lugna.str.mtgradio.dgcsystems.net/lugna
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

Comment

Tack!!

NU fungerar det...
      Jippi!!

Comment

Jo du, jag har problem med mina jag kan inte spela upp något i min xbmc. Kör du xbmc?

Comment

Japp, funkade på en gång, tack för en utomordentlig guide. Har bara en liten undran; Jag tycker att det tar en stund för att ladda stream-filen, det står "cache fill", sen räknar den upp till ca: 20 %. Ska det vara så eller är det ngn inställning som man måste ändra så att det går snabbare?

Comment

Jag har inte utforskat cashningen riktigt. Men ju mer cashning man tillåter desto längre tid kan det ta att ladda in en fil. :=)

Comment

Kan man se på DVD-filmer från datorn på detta sätt ?

Comment

Hej!

Jag har lagt in XBMC 1.1 på min kära xbox och tänkte att jag för första gången skulle ge mig på ett försök till att streama lite musik eller film.

Efter att jag hittade denna tillsynes eminenta guide så tänkte jag att det bara var att tuta och köra men så var icke fallet... När jag skulle skriva in IP adressen och det andra i XboxMediaCenter.xml filen så märkte jag att man inte kunde fylla i det pga att det inte fanns med några sådana textrader. Jag har iofs skrivit in de rätta IP uppgifterna under "settings" menyn IP inställningar men det verkar inte spala någon roll.

Vad är det som jag kan ha missat?? Hur kan jag får det att fungera??

Ytterst tacksam för svar.

Comment

Kanske är dum men börjar bli desperat o jävligt less!!
                  Har läst alla guider och har fått en del prylar att funka och är väldigt tacksam för att ni tar er tid att lägga upp dessa; men undrar hur jag får det hela att fungera med 2st nätverkskort har provat allt jag kan komma på men inget funkar!!!
                  Tacksam för alla tips!!

Comment

En liten fundering bara:

På XBMCs hemsida står det att den ska klara följande format också.
                    - RealVideo: 1.0, 2.0 (RealPlayer G2), 3.0 (RealPlayer 8) and 4.0 (RealPlayer 9)
                    - RealAudio codecs: 1.0 (14.4), 2.0 (28.8), SIPRO, COOK, DNET and ATRAC3
                    Jag har testat att skapa strm och ram-filer med länkar till olika klipp på SVT men jag har inte lyckats att spela upp dem på min box. Är det nån av er som har fått det att fungera?

/David

Comment

Efter lite mer knep o knåp har det nästan löst sig!! Får spelaren att koppla upp mot radiolänkarna men får inget ljud!!! Vad gör jag för fel*suck* har följt din guide till punkt o pricka men...
                      Hoppas på hjälp!
                      Robban

Comment

prova med:

"turn off both types of pass throughs in audio options"

Comment

Lyssan på typ Radio
                          GÄLLER BARA ROUTER/SWITCH

Ni behöver inte redigerade evox.ini utan gör inställningar direkt i xboxen.
                          1. Starta xboxen
                          2. System Utils
                          3. Settings

Nu är ni inne i "evox.ini"

Gör dns inställningar 192.168.0.1

Sen är det bara att välja stream filen som ni har skapat i anteckningar skriv in
                          mms://wms05.nordicwebradio.com/rockklassiker2 spara den till Rockklassiker
                          och ändrat ändelsen på filen typ Rockklassiker.txt till Rockklassiker.strm
                          Sen är det bara att tuta o kör

Comment

Härligt enkel guide.. tack för det!

Comment

Spela filmer som ligger i PC´n med XBOXEN (streama)

Jag vet att det finns många guider om detta, har testat de flesta nu i 4 dagar men i alla guider som passar min hårdvara anser de att man kan hälften + alla förkortningar de kör med + att det alltid handlar om statisk IP.
                              Snälla hjälp !!!

Mina hårdvara/mjukvara.
                              PC med nätverkskort
                              Xbox 1,6 (Exalibur), Alladin Advance XT , HD 160 gigg , Uppdaterat senaste bios.
                              Netgear FR114P router
                              Internet Bredbandsbolaget (Dynamisk)
                              Raka TP kablar (RJ45)

Mitt internet funkar bra.
                              FTP till/från xbox funkar bra.
                              Spela ex. internetradio från xbox funkar bra.
                              Har i ?SlaYers_EvoX_Auto-Installer_v2.6FINAL?

Jag rättar mig efter era IP nummer osv.
                              Med vänlig hälsning. Steffe
                              Maila om ni vill: steffe88@home.se
                              Last edited by Allan88; 2004-11-27, 19:27.

Comment

Har du delat ut mappen på datorn som du försöker streama från?
                                Har du rättigheter som krävs för att accessa mappen?
                                Har du bara positiv inställning så löser det sig

Lycka till...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X