Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgradering XBMC (Radio fel)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppgradering XBMC (Radio fel)

När jag uppgraderade till den senaste (xbmc-2004-04-19) så slutade mina strm filer att fungerar. (tog bort hela xbmc mappen med innehåll men sparade min xml fil som jag laddade över efter ha ftp:at över den nya)

När jag ska starta typ P3 så blinkar "Opening file" bara till en millisek och inget händer.....detta händer på alla mina radio kanaler

Vad har jag gjort för fel???

Annars fungerar den OK med nyheter från Xbox-scene OSV
    Läs XBMC Manual och FAQ

Ställ hd spindown till 0...

Comment

man tackar
      Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Hoppas det hjälpte...

Comment

Original inlägg av ktd
          Ställ hd spindown till 0...
          Hmm... Har samma problem. Hittar inte hd spindown i configfilen men hittar den inställningen i själva programet med om jag ställer in den på typ 5 min (att det ska ta 5 min för den innan hd:n stängs av) så funkar det ändå inte!
          Något mer smart förslag på bad som kan vara mitt problem. Använder mig av denna längen i *.strm-filen; mms://sr-wm.qbrick.com/02038_p3-wm-High - ska tydligen vara till P3...

Comment

Om du kör en nyare version så funkar .strm inte alls. Dom har fått till ljud .strm sen nån dag tillbaka men det var ett par dagar .strm inte funkade alls. Prova att uppdatera till dagens cvs så ska du få igång radio .strm iaf...

Comment

Efter att ha stoppat in en ny version så brukar jag radera blocks på mediacenter i M$ dashboard brukar göra så spelaren fungera bättre och inte hänger sig lika ofta.

- är att du måste ställa in all settings igen men det går ju fort.
              Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Tack ktd!
                Slängde in en nyare cvs och så vips funkade det!

Comment

Det var bra!

Hoppas dom fixar till video i .strm snart oxå...

Comment

Mjo.. det verkar juh vara en grym grej! Du vet inte vart man fixar "adresser" till olika video och radio streams?

Comment

Du kan streama allt som du kan på nätet. Bara XBMC har stöd för formatet...

Tex så kan du kolla på del 1 & 2 på Driv3r med den här länken i en fil som heter .strm
                      mms://wm.atari-secure.speedera.net/w...4bff020f2a5191

Comment

Tackar... men får inte video att funka även med nyaste cvs:en. Är det så i den eller? Aja... får la hoppas att dom fixar det snart...

Comment

Japp. Men felet är inte hos XBMC utan hos mplayer som XBMC använder sig av...
                          Så fort mplayer teamet fixat det så kommer det vara ok igen i XBMC.

Comment

Okaj! Tackar för snabbt svar igen Funderar på att skapa en tråd där alla kan dela med sig av "streams"... skulle vara najs

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X