Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lång väntetid på radio??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• lång väntetid på radio??

xbmc-04-19
    när jag ska lyssna på någon radio kanal tar det ca 1 minut att ladda den. Cachen står att den ska ladda in 1024kb och jag ser ingenstans man kan sänka denna..
    Tar det så lång tid för er andra att ladda en radiokanal eller e det bara nåt fel på mitt nätverk?

Hej

Tar ca 40-60 sec för mig med att få igång strm filer(svenska radiostationer).
    PLS filer går det fortare för men de kanske inte buffrar lika mycket som strm?

Comment

tar cirka 20 sek(P3) för mig, man tycker ju det borde gå som när man buffrar på Datorn (5sek)

Har BBB (Fiber)
      Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

"Felet" är ju som sagt att man inte innefrån xbmc kan ändra cache sizen...
        Det löst jag med att ändra i xbmc\cores\mplayer.cpp från 1024kb till 256kb, 512kb om man vill ha "säkrare" stream om man inte har så snabb lina, och sen komilerarde om xbmc. Nu går det mycket fortare att starta...
        Last edited by ktd; 2004-04-27, 21:56.

Comment

perfekt tack för tippset
          Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Original inlägg av ktd
            "Felet" är ju som sagt att man inte innefrån xbmc kan ändra cache sizen...
            Det löst jag med att ändra i xbmc\cores\mplayer.cpp från 1024kb till 256kb, 512kb om man vill ha "säkrare" stream om man inte har så snabb lina, och sen komilerarde om xbmc. Nu går det mycket fortare att starta...
            Var hittar man mplayer.cpp ? har ingen cores mapp på min build 20041115 tror jag det är jag har ..

Comment

I min cvs build från 2004-12-20 så kan man ändra cache sizen för olika saker i
              settings->system är det något av dom?

Comment

Nä. Just den här cachen saknas-

Comment

Så då kan jag altså inte ändra den någonstans då... (har läst det du skrivit ovan men det finns ju inte på min box)

Comment

Det som står innan är om du kompilerar XBMC själv. Filerna ligger såledelse inte på boxen...

Comment

Så om jag inte kompilerar själv så kan jag alltså inte ändra väntetiden på radio?

Comment

Lyfter lite då jag oxå vill veta... Jobbigt att behöva vänta så länge innan radion drar igång :/

Comment

Original inlägg av pojken
                          Lyfter lite då jag oxå vill veta... Jobbigt att behöva vänta så länge innan radion drar igång :/
                          Löste sig... Var ju bara att ställa ner cachen i mplayer.conf

Comment

Hur gjorde du då? Min mplayer.conf är i stort sett tom (bara en massa kommentarer). Vad ska man skriva? Har testat lägga till
                            cache=256
                            men den laddar fortfarande ca 1Mb innan den startar - tar ju som sagt lite tid då...
                            Last edited by lazy; 2005-01-28, 17:18.

Comment

Original inlägg av lazy
                              Hur gjorde du då? Min mplayer.conf är i stort sett tom (bara en massa kommentarer). Vad ska man skriva? Har testat lägga till
                              cache=256
                              men den laddar fortfarande ca 1Mb innan den startar - tar ju som sagt lite tid då...
                              Samma här. Står bara lite information i den filen. Fattar inte!?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X