Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbmc nu uppdatering

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

men lägg av bara för att man kodar om tex Linux för att passa en själv blir den inte en officiell Linux Kernel.

Läs detta för XBMC är GPL eller??
    http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html
    Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Nä men det handlar inte om det nu! Anledningen att man kompilerar är för att få dom nya funktionerna som utvecklarna lagt in i cvsen. Har inget med egenanpassning att göra!

Min build är lika officiell som om nån annan utomstående gör en och lägger på tex xb*ns ftp...

*EDIT*
      Och som du sa...
      men lägg av bara för att man kodar om tex Linux för att passa en själv blir den inte en officiell Linux Kernel.
      bara för att nån kompilerar en XBMC och sprider gör den väl inte till en officiell eller?
      Last edited by ktd; 2004-04-28, 01:22.

Comment

Ja Ja det är väll så då...

http://www.sudhian.com/index.cfm kikar på XBMC ikväll

God natt
        Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

hur stabil är cvs:en då? händer det att ostabil kod commitas eller har dom kanske olika grenar?

Comment

Det är ju från cvsen "era" builds kommer... Visst kan det finnas buggar men själva grunden i XBMC funkar klockent.

Men om man kompilerar själv så får man ju fixar och nya funktioner så fort dom läggs in i cvsen...

Comment

Jag tackar för den hjälpen som jag fick i alla fall.

KTD, Jag fattar att det inte e en "officiell" version men det e mycket värt för mig att få en "uppgradering som är färdig" om man vågar säga så....

....detta eftersom jag har bekymmer bara med att få igång alla inbyggda funktioner i xbmc.

Lika så att detta forumet är otroligt mycket värt som såna som mig, alltid får man bra och riktig hjälp, snabbt när man behöver det.

Man tackar alla som hjälper till.

Jonten

Comment

man lär sig något nytt varje dag.. trodde att den login man fick via #xbins var officiella men så var icke fallet!

Tack för infon.. finns det nån site där XBMC teamet releaser sina nya builds då? Eller måste man hålla ögonen öppna på forumet på www.xboxmediacenter.de ?

Comment

Eftersom SDK:t som krävs för att göra en build inte licensieras till annat än företag som gör SPEL till xboxen så kommer XBMC teamet aldrig göra någon officiell BUILD. Däremot kan dom släppa officiella versioner i form av källkod.

Så låt oss säga att det som de flesta använder, dvs det som laddas ner från xbins ftp:n, är den senaste "icke officiella builden" och sluta markera ord då det i praktiken är denna som avses när någon säger "officiell build".
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det spelar ingen roll vart man får sina builds ifrån. Eftersom, som Hansi sa, alla builds kommer från samma källkod (cvs). Vad jag har förstått så släpper inte xbins builds så ofta så jag tycker man ska kolla på dc eller torrent efter ny så fort man ser att nått nytt kul har kommit...

Comment

KTD, Vad har du ändrat i din build av XBMC?
                      Läs XBMC Manual och FAQ

Comment

Inte nått egentligen. Jag har ändrat cache sizen till audio .strm från 1024kb till 512kb men det kommer nog snart att gå från settings...
                        Sen har jag ändrat lite i Project Mayhem skinet så jag kan kolla mail. Finns ett python script som gör det. Så jag la till en knapp som heter mail i huvudmenyn bara...

Comment

Original inlägg av ktd
                          Sen har jag ändrat lite i Project Mayhem skinet så jag kan kolla mail. Finns ett python script som gör det. Så jag la till en knapp som heter mail i huvudmenyn bara...
                          Hämtar klienten ner mailen eller lämnas dom kvar på servern?
                          Inte så kul om man råkar ladda ner mail i xbmc och inte komma åt dom sen på jobbet

Comment

Den lämnar så klart kvar den på servern. Den spar inget på boxen så nästa gång du kollar så hämtar den allt igen. Det är ingen jätte bra klient men den funkar. Använder den mest för att se om och från vem det kommit mail efter en film eller jag spelat...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X