Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Streaminglänkar?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Ngon som kan hjälpa mig om varför de inte funkar att streama? Jag får upp någon ruta om connection to server på vissa länkar o andra ingenting? Men sen när rutan varit framme en stud så försvinner den o inget händer? VARFÖR?!

Tacksam för hjälp!!!
    Last edited by Dalle_Xbox; 2009-02-12, 01:49.

Comment

bland annat mix megapol har ändrat sin adress kolla in denna http://www.listenlive.eu/sweden.html

Comment

Original inlägg av hoij Visa Inlägg
        bland annat mix megapol har ändrat sin adress kolla in denna http://www.listenlive.eu/sweden.html
        Du har både rätt & fel i det påståendet.

Om du kollar min lista så har jag angett: mms://streaming.sbsradio.se/03872_MixMegapol_mid?MSWMExt=.asf

Vilket är exakt samma adress som anges på sidan du länka till, enda diffen är kvalitets angivelsen (03872_MixMegapol_low, 03872_MixMegapol_mid, 03872_MixMegapol_high). Jag har valt att ange 03872_MixMegapol_mid eftersom det är vad folk är vana vid eftersom alla mediaspelarna använder det. Default går dom dock på 03872_MixMegapol_mid när man startar dom för första gången.
        Det som står efter ? i adressen kommer att ignoreras utan felmeddelande om det inte finns något script eller liknande som kan tolka det. Så min lista funkar fortfarande. Och för dom som vill ha bättre kvalité kan dom byta ut _mid till _high på dom som står under "SBS radio ägda".

Sammanfattat:
        Listan jag angett högre upp i denna tråd funkar till 100% afaik, och det är inga adresser som har ändrats i den afaik. Vill man ha bättre kvalité kan man sätta sig och byta ut _mid till _high (och om man mot förmodan önskar sämre kvalité byter man ut _mid till _low ist).
        Trevligt lyssnande!
        Natural laws have no pity

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X