Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
testade att köra smb i xbmc mot en utdelad mapp på datorn, men överföringshastigheten verkar vara väldigt låg, en del filmer stannar lixom upp varannan sekund som om dom buffrade.
Ett fel jag lyckades med var att ange ip-adressen till min dator istället för dess namn...möjligen är jag besynnerligt korkad, men när jag ändrade det funkade allt klockrent...förhoppningsvis hjälper detta någon....
Det jag stör mig på med XBMC är att fanskapet hänger sig istället för att konstatera att den inte klarar ett visst codec...men det är fortfarande ett av tidernas program till kryssbox
Är du säker på att det är därför den kraschar? XBMC har de flesta codecen installerade..
För övrigt så är inte samba = smb som många verkar tro. Smb är protokollet och samba är en klient/server till detta. Om man använder windows finns inbyggd stöd för smb, däremot d som kör linux/unix använder ofta samba för att kunna komma åt smb-utdelningar. Även XBMC använder en variant av samba.
mediacenter kör med denna player, fungerar filmen på datorn så fungerar den på boxen, om inget annat konstigt har hänt.
mplayer = mediacenter http://www.mplayerhq.hu/
ja jag såg att man kunde ställa upp bufferten, tänkte att det kunde va det. men nu e de så att jag kör för tillfället på originalhårddisk och jag har knappt tillräckligt med utrymme kvar till originalinställningarna för buffert jag misstänker att det är problemet också.
ska se om problemet kvarstår efter jag satt i större hårddisk.
Comment