Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

synk av ljud och subtitles i xbmc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• synk av ljud och subtitles i xbmc

Hej!

På XBMP fixar man till synk av bild och ljud/textning med pilarna på fjärren. Upp/ned för text (100ms) och vänster/höger för ljud (25ms).

Hur gör man i XBMC? Har precis installerat XBMC 2004-06-06, och när man nyttjar pilarna där, så hoppar den framåt/bakåt i fimen i stället för att justera. Har provat att läsa de manualer som finns ute, men här refereras endast till ovanstående sätt med pilarna, som ju i alla fall inte funkar med den XBMC jag har.

//Odin

Ett snabbt svar. Tryck på "MENU-knappen" när du kör filmen så får du upp en meny. Där hittar du inställningar för synk och massa annat smått å gott.

Comment

Tjena.
      Jag har ett annat problem med synkning av subtitles.
      Men jag tyckte Ämnet: "synk av ljud och subtitles i xbmc" var bra. så jag skriver min fråga här, om ni tycker det är OK?
      Jag kan oxå nämna att jag letat i c:a 1 timme nu på forumet utan att hitta rätt svar.

1. Skillnaden mellan bild och text i min nya film är 30-31 sekunder. japp ni läste rätt c:a 30 sek. I XBMC kan man som högst synka +/- 10 sek.
      Finns det nån inställning jag missat, som kanske kan "öka på" synknings området till mer än +/- 10 sek. kanske till +/- 31sek?

Jag har laddat hem olika subtitles men alla ligger runt 30 sek före bilden. så det måste vara filmen som har ett 30 sek längre intro.
      Det är en ovanlig japansk film, och därför inte så lätt att bara ladda hem en ny variant.
      I övrigt funkar XBMC utmärkt med olika subtitles till mina c:a 40 filmer
      Ha en bra dag
      /tommY

Comment

Får man fråga vad det är för film?

Finns inte nån annan subtitle till den då? Måste ju finnas nån som är synkad.

Comment

Hmm.. den kanske inte var så ovanlig iallafall.
          Den heter: Battle Royale från 2002 (EJ Battle Royale2)
          Men endå.. kan man "öka på" synknings området till mer än +/- 10 sek?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X