Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Automatisk start av media center??? Hur??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tack...

Finally
    fick det att fungera men boxen hänger sig när jag ska kolla på vädret i xbmc.
    Likaså har RSS news scrollen försvunnit så de känns som den har dålig kontakt med inter nätet...men KAI funkar fint...?
    Jaja, lite pill här & där så får man kanske fart på de oxå...

Tack für die hilfe boyz

Comment

Original inlägg av peppeyea
      Finally
      fick det att fungera men boxen hänger sig när jag ska kolla på vädret i xbmc.
      Likaså har RSS news scrollen försvunnit så de känns som den har dålig kontakt med inter nätet...men KAI funkar fint...?
      Jaja, lite pill här & där så får man kanske fart på de oxå...

Tack für die hilfe boyz
      Detta är antagligen för att du lät XBMC ta IP mm uppgifterna från evox.
      Skriv in dom manuelt i XboxMediaCenter.xml.

IP, Subnet, Gateway och DNS behövs.

Comment

Original inlägg av ktd
        X2 4983 BIOSet försöker starta en dashbord i ordingen
        Så döp om din XBMC default.xbe i c: till vad du vill av dom. Se bara till att du inte har en annan dash som ligger där innan den omdöpta XBMC...

Tex. Om du döper XBMCs default.xbe till nexgen.xbe och du redan har evoxdash.xbe så kommer evoxdash.xbe att boota hela tiden...
        Är det därför de tar ca 5s för boxen att starta efter det gröna X:et har försvunnit. Kanske ska testa att döpa om evoxdash.xbe till avalaunch.xbe så kanske de går fortare.

Comment

Gör inte det ändå har det så själv tar en ca 5 sec (först mörkt i ca 5 sek sen kommer det upp)

Min evox kommer upp på en 1/5 sek & den ligger sist i bioset
          Last edited by pege63; 2004-06-21, 11:01.
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Så om man vill ha xbmc som dashboard så får man stå ut me att de tar lite längre tid att starta eller? Går de inte lösa på nåt sätt?

Comment

Det tar lite längre tid. Men å andra sidan startar man om så ofta då? Inget jag stör mig på i alla fall. Det är ju ändå inte i klass med windows

Comment

Original inlägg av Sin
                Så om man vill ha xbmc som dashboard så får man stå ut me att de tar lite längre tid att starta eller? Går de inte lösa på nåt sätt?
                Du måste ha nått annat fel. För mig tar det typ lika lång tid att starta med XBMC som med EvoX, Ava, UnleashX...

Comment

Det tar samma tid med din kompilering som med den man hämtar fr nätet ingen skillnad alls KTD
                  "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Du har missförstått!!!

Det är start av musik .strm filer som går fortare att starta efter det jag gör med mplayer.cpp filen.
                    Det har inget med den här tråden att göra. Du blandar nog ihop dom...

Comment

Har precis börjat med XBMC som dash och visst tar det längre tid för uppstart än Unleach-X som jag hade innan men det är inte hela världen.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X