Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Det finns andra script..

En det jag la upp som man får se alla kanaler vertikalt, men som jag skrev så måste man ha en dator med FTP server eller HTTP server för att det skriptet ska fungera och o2grabber.

Men om du börjar läsa på inlägg #1 i denna tråd så ser du hur du gör med det scriptet. Och en screenshot finns från mig på inlägg #130 och under det inlägg #131 så visar det andra scriptet.

Och om för och nackadelar med dom olika scripten har jag skrivit i inlägg #131

Kanske bör läggas till då som en fördel att o2g scriptet visar flera kanaler på samma bild och de andra scriptet måste man bläddra genom kanalerna.

Comment

• Original inlägg av DreamB
      >Waleij

Ändra y-värdet på panel2.png till 47 så blir det hela mycke bättre det lovar jag

self.addControl(xbmcgui.ControlImage(158,47,530,450, 'panel2.png'))
      Mm det blev bättre! tack!

Comment

• Ftp krångel med xboxen

Hej Allihopa!
        Har lagt in tvguiden på min xbox fått det att funka MEN...när xboxen ska logga in å hämta listing.xml så blir det bara fel.
        Vill ju att det ska funka har provat allt.Loggen ser ut så här:
        Logging to file c:\program files\bulletproof ftpserver\logs\ftp.log.
        Logging to screen : enabled.
        2005-03-09 12:05:29 - FTP Server On-line : IP(s) 192.168.0.3, on port 21
        (000001) 2005-03-09 12:06:22 - (not logged in) (192.168.0.4) > connected to ip : 192.168.0.3
        (000001) 2005-03-09 12:06:22 - (not logged in) (192.168.0.4) > sending welcome message.
        (000001) 2005-03-09 12:06:22 - (not logged in) (192.168.0.4) > 220 BulletProof FTP Server ready ...
        (000001) 2005-03-09 12:06:22 - (not logged in) (192.168.0.4) > USER xbox
        (000001) 2005-03-09 12:06:22 - (not logged in) (192.168.0.4) > 331 Password required for xbox.
        (000001) 2005-03-09 12:06:22 - (not logged in) (192.168.0.4) > PASS ********
        (000001) 2005-03-09 12:06:22 - xbox (192.168.0.4) > logged in.
        (000001) 2005-03-09 12:06:22 - xbox (192.168.0.4) > 230 User xbox logged in.
        (000001) 2005-03-09 12:06:22 - xbox (192.168.0.4) > CWD D:
        (000001) 2005-03-09 12:06:22 - xbox (192.168.0.4) > asked to change directory : 'D:\ -> <invalid path>\' --> Access denied (No Access Right).
        (000001) 2005-03-09 12:06:22 - xbox (192.168.0.4) > 550 CWD failed. No permission

Comment

• Nån som har filerna till denna guide för de länkar som finns här funkar ju inte

Comment

• Kolla efter pythonscriptet dagens-Tv istället. Det uppdaterar direkt...

Comment

• jag hade dessa filer förut och har provat det nya scriptet men jag gillade liksom det gamla, finns det ingenstans att få tag i dem?
              nån som har dem får gärna maila dem till mig tobias@gladh.info

Comment

• Problem

hey... jag får inte det å funka riktigt.. jag har försökt följa guiden så gott jag kan men är ej så duktigt på sånt här ...

jag har fått o2grabber å lägga in listing filen i min server mapp.
                men får ej den att komma till mitt xbox (borde hamna i xbmc/tvguide?)

när jag trycker fram tvgudien i mitt Xbox ¨så får jag bara upp översta raden med tid datum osv... och bakgrunden....
                testade lägga in en "laddad/hämtad" listing fil å lägga in på xboxet men fick ändå inte upp nån progam info...

vart kan det hela vara fel tro??

Comment

• Slacker, du verkar ha filerna jag vill ha, du har inte möjlighet att skicka dem till mig? Så kan jag kanske hjälpa dig för jag har haft detta system fungerande innan men det råkade försvinna i en xbox-uppdatering. Om du har möjlighet så skicka dem till tobbe.gladh@gmail.com

Comment

• Någon som har den filen? Länken på förstasidan till scriptet fungerar inte

Comment

• Måste ha försvunnit vid serverbytet...

Men det är bättre att du använder DagensTv http://www.xbmcscripts.com/modules/m...d=50&Itemid=36 eftersom du uppdaterar Tv-guiden via nätet och slipper krånglet med o2grabber...

http://www.xboxmediaplayer.de/cgi-bi...85;hl=dagenstv

Comment

• Original inlägg av ktd
                        Måste ha försvunnit vid serverbytet...

Men det är bättre att du använder DagensTv http://www.xbmcscripts.com/modules/m...d=50&Itemid=36 eftersom du uppdaterar Tv-guiden via nätet och slipper krånglet med o2grabber...

http://www.xboxmediaplayer.de/cgi-bi...85;hl=dagenstv

Hur gör man med den då? är helt nybörjare med en xbox

vart ska man lägga alla filer m.m.?

Comment

• Från readme filen...
                          Unzip the file and copy the whole DagensTV folder to your XBOX XBMC\scripts.
                          You must copy everything under and including the DagensTV folder.

Comment

• Original inlägg av ktd
                            Från readme filen...

Jag har ingen XBMC\scripts mapp. Ska jag skapa en mapp eller?

Comment

• jupp

Comment

• Original inlägg av ktd
                                jupp

Det står fel vid inläsning av kanaler När jag klickar på DagensTV.py i filhanteraren

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X