Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Den kommer inte synas som en egen "knapp". Det kan du dock ordna själv när du väl fått den att fungera.

Är det föressten nån mer än jag som fått Tv-Guiden att fungera? Ja, förutom KTD då som skrivet din perfekta guiden

Comment

tror det e nära nu har fått i gång tv guiden men det e nåt med ftp´n tror jag den vill inte hämta listing.xml kan någon se vad det är för fel ?

(000001) 2004-06-15 17:36:51 - muerte (81.229.79.230) > logged in.
      (000001) 2004-06-15 17:36:51 - muerte (81.229.79.230) > 230 User muerte logged in.
      (000001) 2004-06-15 17:36:51 - muerte (81.229.79.230) > CWD c:\o2grabber
      (000001) 2004-06-15 17:36:51 - muerte (81.229.79.230) > asked to change directory : 'C:\o2grabber\ -> C:\o2grabber\c:\o2grabber\' --> Access denied (No Such Directory).
      (000001) 2004-06-15 17:36:51 - muerte (81.229.79.230) > 550 CWD failed. 'c:\o2grabber' : no such file or directory.
      (000001) 2004-06-15 17:37:05 - muerte (81.229.79.230) > disconnected. (00:00:13)
      fattar inte listing ligger ju i c:\o2grabber

Comment

HUr ser din listing.xml.py-fil ut?

Comment

så här ser det ut

adres = '81.229.79.230' # Change
          remotedir = 'c:\o2grabber' # Change
          remotefile = 'listing.xml'
          localfile = 'Q:\\tvguide\\listing.xml'
          username = 'muerte' # Change
          userpass = 'cjohan04' # Change

import sys, socket, xbmc, xbmcgui
          from ftplib import FTP

class writer:
          def __init__(self):
          self.size = 0
          self.copied = 0;
          def write(self, data):
          f.write(data)
          self.copied = self.copied + len(data)
          dialog.update((self.copied * 100)/ self.size)

pwriter = writer()

dialog = xbmcgui.DialogProgress()

ftp = FTP(adres) # connect to host, default port

ftp.login(username,userpass) # default, i.e.: user anonymous, passwd user@hostname

ftp.cwd(remotedir)
          pwriter.size = ftp.size(remotefile)
          f = open(localfile, "wb")

dialog.create("downloading", remotefile)
          ftp.retrbinary('RETR ' + remotefile, pwriter.write, 8192)

f.close()
          dialog.close()
          ftp.quit()

Comment

I vilken katalog hamnar du i när du ftp:ar datorn?

Comment

det vet jag inte hur kollar jag det ?

Comment

Har du icq? Isf vad för #?

Comment

jupp nu vill jag inte ha några flåsmess från andra som kanske ser mitt icq nr 47201477

Comment

Alla pratar om o2grabber, men hur får man det att fungera? laddat hem packat upp men får bara upp en ruta som säger "det går inte att initiera programmet rätt välj ok för att avsluta"

Comment

Och du är säker på att du tog hem den här exe-filen?
                      http://www.o2design.se/o2grabber/dow...1_0_4b_exe.zip

Comment

Jo det var den filen jag tog hem och provade nu igen, behöver jag något mer installerat?

Comment

Blir lite less på folk som inte läser allting en gång extra innan de frågar, för svaret står ju faktiskt i början av guiden:

Vad behöver du (förutom XBMC & ett fungerande nätverk mellan dator & X-Box, som oxå funkar på nätet)?

Se till så du har python installerat i XBMC. Du ska ha en mapp i XBMC som heter python med diverse filer & mappar...
                          En FTP Server på din dator
                          Microsoft .NET Framework installerat på datorn
                          TvGuiden - http://dwl.xboxmediacenter.de/index...aff403ced1ba0b9
                          o2grabber - http://www.o2design.se/o2grabber/content_download.htm
                          gsar111 - http://home.online.no/~tjaberg (du behöver bara gsar.exe i zip filen)
                          Mitt modifierade Python script, listing.xml.py - (filen finns längst ner i det här inlägget)

Comment

Jag har läst HELA guiden, så varsegod och bli less ändå du behöver ju inte svara om du blir less:P. Det är o2grabber jag har problem med inget annat, tvguiden fungerar fint. o2grabber vägrar helt enkelt starta. Så då kanske jag ska ta och fråga istället om var o2grabber ska installeras på datorn eller på xboxen? Det framkommer ju inte av guiden, jag har stoppad den på datorn, så rätta mig om jag gjort fel. Kanske jag får installera om Microsoft .NET Framework, kan ju vara den som inte fungerar som det ska

Comment

Jag svarar mer än gärna, bara folk först använder sökfunktionen (ej dock i detta fallet då) och läser en extra gång. Men visst sen kan man ju i alla fall behöva hjälp.

För att få o2grabber att fungera måste du ha Microsoft .NET Framework installerat på datorn. Och o2grabber är ett program du kör ifrån windows för att hämta nya kanaluppdateringar.

Comment

Om du går till http://www.o2design.se/o2grabber/content_download.htm som min guide hänvisar till & läser första raden under DOWNLOAD så står det
                                This program requires Microsoft .NET framework to be installed on your machine.
                                Kontrollera så du verkligen har det...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X