Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Horisontella ränder i XBMC...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Horisontella ränder i XBMC...

När jag spelar vissa filmer i XBMC blir det horisontella ränder i bilden. Ser ut som dålig kvalite på filmen, men i XBMP ser filmen jättebra ut så filmen i sig är bra. Är det codecfel eller inställning i MediaCenter som behövs för att lösa problemet?

Tack på förhand.

Pröva att trixa med inställningar...

Det kan var inställningar för uppförstoring och förminskning av filmen. Med standard inställningarna blev allt väldigt pixelerat. Men byte till "linear" fixade det för mig, nu är kvaliten på bilden (DivX ..o.s.v.) lika bra som DVD... (nästan

/L4ss3

Comment

Fortfarande dålig bild...

Nä det hjälpte inte något nämnvärt. Fortfarande "randig bild". Här är en länk med ett screenshot: 193.12.94.11/elever/fj5231/screen.jpg

Fattar inte vad det är som är fel.

Comment

Det är alltid bra om du skriver vilken build du kör med när du vill ha hjälp!

Prova att öppna mplayer\codecs.config i Notpad eller liknande och ta bort ; i
        videocodec ffodivx
        info "FFmpeg MPEG-4"
        status working
        fourcc DIVX,divx
        fourcc DIV1,div1 divx
        fourcc MP4S,mp4s ; ISO MPEG-4 Video V1
        fourcc M4S2,m4s2
        ; fourcc xvid,XVID,XviD,XVIX
        så det blir
        videocodec ffodivx
        info "FFmpeg MPEG-4"
        status working
        fourcc DIVX,divx
        fourcc DIV1,div1 divx
        fourcc MP4S,mp4s ; ISO MPEG-4 Video V1
        fourcc M4S2,m4s2
        fourcc xvid,XVID,XviD,XVIX
        Nu kommer ditt XBMC att använda ffmpeg istället för XviD 1.0. Pröva och se om du får nån skillnad...

Comment

Nä det hjälpte inte heller. Fortfarande lika dåligt... Min version: xbmc-2004-06-03

Comment

Det måste ha med inställningarna för video uppspelning att göra.. XBMC fungerar 300% bättre än XBMP, för att se filmer... för mig i alla fall.
            Ett tips är att starta filmen tryck sedan på "X"... navigera dig till inställningarna, ändra en sak i taget och switcha tillbaks till filmen med "X" ...o.s.v tills du får en bra bild....

Comment

Nix. Alla inställnigar som går att ändra i XBMC är testade inget hjälper! Får vänta på nästa version och hoppas det är nya codec med

Comment

Prova ta väck allt & sätt in det på nytt:
                XBMC 6/6
                PM skin 14/6

Funkar klockrent
                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X