Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Längre filnamn än 42 tecken...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Längre filnamn än 42 tecken...

Hejsan!

Jag kör XBMC och det är irriterande att jag inte kan lägga in filer med namn längre än 42 tecken. Jag fick reda på att det är max som finns i filsystemet för xbox. Kan man inte lura det på nåt sätt. Kan man göra F: till en FAT32 partition istället, eller finns det några andra sätt att göra?

Mvh
    Granqvist

Tyvärr finns det inte så mycket du kan göra mig veterligen, mer än att det finns program för att döpa om filerna. Eller streama filerna från datorn då.

Comment

Finns det program som ändrar playlists? Dvs. Om du flyttar mp3r som har för långa namn så behöver man ju ändra playlisten om man vill att den skall fungera att spela.

Mvh
      Granqvist

Comment

Vilka program finns för att döpa om mp3 filer?

Comment

BarX0[1].99
          PreXBoxCopyTool0[1].3Beta
          XboxIfy-1[1].2

Kolla nograre i forumet du kan ladda ner dom här
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

supernice

Comment

Finns det verkligen igenting man kan göra för att kunna ha längre filnamn? Den kan ju läsa filformatet på en CD/DVD, borde den inte kunna klara av att läsa en FAT32 partition då? Man blir ju galen om man skall döpa om alla filer.

Mvh
              Granqvist

Comment

Alla filer? Hur dörper du dina filer egentligen? 42 tecken...

Det finns ju massvis med program som gör det åt dig. Både sånna som är till för boxen och en uppsjö till windows...
                Finns det program som ändrar playlists? Dvs. Om du flyttar mp3r som har för långa namn så behöver man ju ändra playlisten om man vill att den skall fungera att spela.
                Öppna playlisten i notepad och kör en sök & ersätt...

Comment

Dom flesta releaser har ju längre filnamn än 42 tecken. Skall man sitta och döpa om skiten blir man ju galen.

Mvh
                  Granqvist

Comment

Vadå för releaser (nyfiken)? Allt jag tar hem/får hem har under 42 tecken...

Men om du använder typ MagicFileRenamer så går ju allt på automatik...

Comment

Vilka som helst... kolla swedupe.com eller liknande.

Mvh
                      Granqvist

Comment

Nå? Nån som vet om det går att köra FAT32 på F: eller något annat filsystem som stöder mer än 42 tecken på xbox med XBMC?

Mvh
                        Granqvist
                        Last edited by granqvist; 2004-06-24, 16:23.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X