Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

smb guide på svenska uppe...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

En vild gissning: i alla fall i den förenklade som jag kör så är inte resursnamn och verkligt namn samma - testa att döpa resursen till videos. Se guiden för utförligare info. Tror att du har bättre chans att först få den förenklade guiden att funka och sen kan du försöka med säker fildelning (guide 2).

MVH
    Oscar

Comment

din datorn kanske inte har netbios installerad. Detta är ett protokoll som kan läsa av datornamn. Prova istället för datornamet, IP nr. anv följande:

<bookmark>
      <name>Music Vidz</name>
      <path>smb://xbox:junkie@IP/vidz</path>

(IP = IP nr på din dator)
      går inte det så provar du med att ange hela sökvägen: g:/vidz
      Då får du nog dela ut D: också.
      Last edited by tiito78; 2004-08-11, 14:06.

Comment

tack som fan! ja har haft värsta problemen mä å få streamingen å funka! med hjälp av din guide fixade ja d! körde på secure smb!

Comment

inget av det funkade för mig...
          inställningarna på datorn var korrekt...men .xml filen var helt åt skogen...
          uppdaterade xbmc till 0825....och därignom ändrade jag i samba funktionen

men nu funkar det iaf

Comment

En härlig känsla när man väl har fått det och funka.... ett litet häftift tipps ni kan göra nu när ni är klara med smb, är och installera "linksboks" på xboxen (smb och linksbooks har inget med varan o göra).... På så sätt kan ni surfa på nätet genom xboxen... programet finns på #xbins... har precis lagt in det och det funkar megadeluxchampion....

Comment

å fan, men ja har inget tangentbord till boxen... ere inte svårt å surfa då?
              finns d å få tag på nån annanstans? ja mircar inte...

Comment

prova på DC, annars kolla på http://ysbox.online.fr/?pagename=Main.HomePage
                Man kan anv kontrollen, funkar utmärkt...

Comment

Hmm har ett probb jag följer den säkra utdelningen här i smb guiden å när jag skall komma in i "Local Security Policy" så får jag följande fel:
                  En ruta kommer upp Gruop Policy Error e titeln på rutan sedan står det Failed to open the Group Policy Object on this computer. You may not have appropriate rights.
                  Details: Insufficient system resources exist to complete the requested services

Fattar inte för jag är ju admin, jag är enda användare på burken ju :/

plz help!

Comment

sök på gogle, hittatde ett X-antal träffar ang detta felet..... kolla b.la här: http://support.microsoft.com/?id=294257

jag sökte på :Failed to open the Group Policy Object on this computer

Comment

jag har problem med attt få detta att funka.

om jag har en mapp som heter musik och lägger den direkt under c:
                      då funkar det med <path>smb://Datornamn/musik</path>

men när jag har på mitt riktiga ställe där jag har musiken är typ.

d:\mapp1\mapp2\musik

när jag delar ut mappen musik i den sökvägen så hittas det inte.
                      är det så att man måste ha första mappen utdelat man kan inte dela ut undermappar?

tillägger att först när man försöker komma in får man felmedleandet
                      NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND

försöker man en gång till får man access denied
                      Last edited by The Game; 2004-10-04, 17:32.

Comment

dela ut d: så skall det funka.....

Comment

Nggnn, ghaa, efter att ha suttit o läst o fixat o donat så får jag allt o funka ... nästan.... XMBC hittar alla filer på datorn som jag delat ut , men så fort man försöker köra nån fil så verkar den frysa/låsa sig. Provade två giler, på den ena så frös den xmbc i nån minut och den andra så l¨ste sig boxen. Kör med xbmc-2004-06-19

Comment

Hej.

Jag är lite fundersam... varför ska man lägga till "xbox-användaren" under "Aktivera att dator- och användarkonton är tillförlitliga för delegering" när det står i den engelska guiden att man ska lägga till "xbox-användaren" under "Åtkomst till den här datorn från nätverket"?

Comment

Löste mitt problem =) och tänkte dela med mig. Jag kör med 2 nätverkskort , ett för internet och ett kopplat till krysslådan. Jag löste problemet enkelt (när jag väl kom på felet) genom att se till att firewallen inte spärrade något på det nätverkskortet jag har kopplat till xboxen

Comment

Jävligt snyggt jobbat!! Du har just löst ett problem som jag grunnat på ett bra tag!!!
                                STORT TACK!!
                                Keep up the good work!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X