Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

smb guide på svenska uppe...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag har lagt till "Xbox" som användare (Högerklickade "Den här datorn"/hantera, sedan lade till användare, skrev Xbox i både fullständigt namn och beskrivning, klickade för "lösenordet uppehör aldrig att gälla") då jag inte har något lösen till datorn visste jag inte vad jag skulle skriva i den rutan. Eftersom jag inte fick skriva i Xboxens IP-adress eller nånting känns det som om datorn inte kommer känna igen den.

Är det något jag ska komplettera eller ändra? Har inte skrivit i något i profilfälten.

Comment

Bocka ur lösenordet upphör aldrig att gälla och lägg nu till ett lösen ord som ska vara "xbox" INGENTING ANNAT

Användarnamn= xbox
      Lösen = xbox
      sedan kan du lägga tillbaka bocken som du bockade ur.

Comment

Stort tack, nu funkade det tillsist!

Comment

Jag har kollat igenom guiden och fått fram bookmarken på xboxen... men när jag trycker på den så kommer det fram en ruta med användarnamn och lösenord?? varför? har inget lösenord när jag connectar från en annan dator

Comment

Original inlägg av hamstermjölk
            Jag har kollat igenom guiden och fått fram bookmarken på xboxen... men när jag trycker på den så kommer det fram en ruta med användarnamn och lösenord?? varför? har inget lösenord när jag connectar från en annan dator
            Högerkicka på "Den här datorn" och välj "Hantera?
            eller
            Start > Programs > Administrative Tools > Computer Management
            eller
            C:\WINDOWS\system32\compmgmt.msc

utöka "Lokala användare och grupper" (alltså klicka på + för att se underliggande kataloger)
            Högerklicka på användaren "xbox" och välj "egenskaper"

klicka bort krysset för "Användare måste byta lösenord vid nästa inloggning"
            klicka för krysset för "Lösenordet upphör aldrig att gälla"
            Klicka ?Skapa?.

Tror att du glömt den biten...... samma sak hände en vän, och sedan fick han det och funka......

Comment

Hej!
              Jag använder min xbox för att tita på filemer som jag spelar in på en XP Home-dator med TV-kort. Jag har delat ut en katalog på C-disken och allt funkar utmärkt. Jag har en större disk (D som jag använder som filmarkiv. Jag får dock inte till mappningen i xml-filen av den andra hårddisken. Någon som lyckats med detta?
              MVH Johan

Comment

Original inlägg av tiito78
                Högerkicka på "Den här datorn" och välj "Hantera?
                eller
                Start > Programs > Administrative Tools > Computer Management
                eller
                C:\WINDOWS\system32\compmgmt.msc

utöka "Lokala användare och grupper" (alltså klicka på + för att se underliggande kataloger)
                Högerklicka på användaren "xbox" och välj "egenskaper"

klicka bort krysset för "Användare måste byta lösenord vid nästa inloggning"
                klicka för krysset för "Lösenordet upphör aldrig att gälla"
                Klicka ?Skapa?.

Tror att du glömt den biten...... samma sak hände en vän, och sedan fick han det och funka......
                Tack för svaret.. var dock inte det som var fel eftersom jag använde den enkla metoden.. men jag hittade felet sen.. lite pinsamt hade skrivit in fel datornamn i media centerns config fil

tack ändå för en riktigt skön guiden... härligt med nätverksutdelning när man har originalhårdisken i boxen

Comment

Jag har inte skrivit med hårddisknamet i strängen. Jag hade samma problem som du. Höger klicka på mappen du delar ut, välj Delning och säkerhet, behörighet och kolla om xbox ligger med där, det gjorde den inte för mej så jag la till den och sen funkade det. Jag satt länge som fan och provade. Vad är PS2? Skriv in IP nummert till din dator istället.

Comment

Original inlägg av Rs666
                    Jag har inte skrivit med hårddisknamet i strängen. Jag hade samma problem som du. Höger klicka på mappen du delar ut, välj Delning och säkerhet, behörighet och kolla om xbox ligger med där, det gjorde den inte för mej så jag la till den och sen funkade det. Jag satt länge som fan och provade. Vad är PS2? Skriv in IP nummert till din dator istället.
                    Jag svarade visst på ett gammalt inlägg. :S

Comment

Mitt problem är löst.
                      Felet jag gjorde var att jag skrev Windows path till katalogen, t.ex. \D\Video.
                      Vad jag kom på tack vare en del av era inlägg var att det är det namn som katalogen eller disken får som "Delat namn", "Share name", som är det man ska skriva in i XML-filen, och inte den "riktiga" pathen.
                      Tack alla för hjälpen!
                      MVH Johan

Comment

Original inlägg av jeson
                        Mitt problem är löst.
                        Felet jag gjorde var att jag skrev Windows path till katalogen, t.ex. \D\Video.
                        Vad jag kom på tack vare en del av era inlägg var att det är det namn som katalogen eller disken får som "Delat namn", "Share name", som är det man ska skriva in i XML-filen, och inte den "riktiga" pathen.
                        Tack alla för hjälpen!
                        MVH Johan
                        Vad menar du med det?

Comment

Jag förstår inte frågan. Vad är det du undrar?
                          MVH Johan

Comment

Haha, du har likadant nätverkskort som jag...!
                            Bra guide!
                            * Xbox Crystal v1.6 Tillv. 2004-08-30
                            * Western Digital 160 Gb
                            * DuoX2 Cromwell
                            * XBMC 2005-02-01

Comment

Hejsan

Jag har samma problem som tidigare i tråden med att xboxen hela tiden frågar om login/pass och man kommer aldrig in på sin SMB share.

Har skapat en användare och kryssat i att lösen aldrig ska ändras.

Har följt guiden 2 ggr och börjat från början från backupp xml'n varje gång.

Har ingen brandvägg.

Kör med en router ifs.

Kör XBMC via Avalaunch, kan detta ställa till problem?
                              (Isf finns det någon direkt install med den nyaste XBMC?)

Vad kan vara galet med detta?

Datorn kör WinXP pro.

Comment

xml

Kan du klistra in xml-koden här så är det lättare att se om du gjort något galet.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X