kör du med "simple file sharing" i windows?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
smb guide på svenska uppe...
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
om du har mappen du delar ut på sej hd:C på din dator
Prova sätta smamma rättigheter på alla undermappar .
höger klicka HD under My computer - properties - Security - Advanced - kryssa i replace permisssion under mappar eller vad den heter
se till så att du har kryssat i alla rättigheter också.
Nu sätter den samma rättigheter på alla filer på din hd.
edit:
Kan hjälpa att starta om din PC eller XBOX när du gör ändringar på det mesta fråga mig inte varför
Last edited by mysiskatten; 2006-02-21, 23:27.
- Citat
- Flag
Comment
-
Ja, nu har jag gjort det, Satte fulla rättigheter för hd F: som Filmer ligger under, ärvde dessa till alla undermappar.
Men fortfarande kommer inloggningsrutan upp när jag försöker öppna "Filmer" i xbmc...
Edit: Har startat om xboxen varje gång jag ändrat nåt
Däremot funderade jag på om jag borde reseta routern, men samtidigt känns det inte som att problemet ligger där eftersom ftp:ningen funkar felfritt.Last edited by Ploki; 2006-02-21, 23:36.Ver. 1.6 <Smart XX>
- Citat
- Flag
Comment
-
På F: har Admin fulla rättigheter, Användare: läsa, köra, skriva, SKAPARE/ÄGARE: inga rättigheter, Jag (mitt inlogg): fulla, SYSTEM: full och xbox:fulla, ("Alla" har inga rättigheter)
likadant i mappen Filmer, förutom att "Alla" inte finns med.Ver. 1.6 <Smart XX>
- Citat
- Flag
Comment
-
edit: en massa stavfel
det jag har att dela ut ligger också på en egen HD(X)
De jag har under "Groups or user names" är bara "Everyone" som har alla rättigheter. "Everyone" är den enda jag där under.
Kan ju prova ta bort alla och lägga dit "everyone" och ge den alla rättighter.Last edited by mysiskatten; 2006-02-22, 00:02.
- Citat
- Flag
Comment

Comment