Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor kring min första film i XBMC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Frågor kring min första film i XBMC

Jag har en hemvideo komprimerad i xvid, med tillhörande subtitle.

Kan jag lägga den på en vanlig CD-R skiva och starta i XBMC?
    (Jag har Samsung-drive)

Vart på skivan ska subben ligga och vilket format ska den ha, och ska den ha samma namn som filmen?

Hoppas på svar på dessa frågor, som säkert varit uppe förrut.

Original inlägg av oheimeryd
    Varför försöker du då inte söka dig till svaren?

Comment

Vet faktiskt inte vad jag sak söka på?

ge ett förslag!

Comment

Nej, jag hittar inget. Länka gärna =)

Comment

Testa dig fram.
          Om folk bara lagt lite tid på att testa själv 3-4 gånger innan dom börjar fråga så hade världen varit mycket bättre.

Comment

Original inlägg av oheimeryd
            Jag har en hemvideo komprimerad i xvid, med tillhörande subtitle.

Kan jag lägga den på en vanlig CD-R skiva och starta i XBMC?
            (Jag har Samsung-drive)

Vart på skivan ska subben ligga och vilket format ska den ha, och ska den ha samma namn som filmen?

Rakt under skivan lägger du Filmen.avi och Filmen.sub där *.avi motsvarar filmen och *.sub motsvarar undertexten. Dom ska alltså heta exakt likadant.

Comment

Tveksamt om din Samsung läser CD-R...Men som sagt, det går de ju att söka på i forumet. Då hittar du typ de här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12137

Nästa fråga är vart subben ska ligga, den ska ligga i samma katalog som filmen och heta likadant som filmen. Ändelsen ska vara typ .sub eller liknande. Även det går ju att söka på och hitta i forumet typ här: http://forum.psxcare.com/support/sho...highlight=namn

Sökfunktionen är för jävla bra inte sant?

Comment

Men visst e de kul me ett "levande" forum...

Comment

Original inlägg av rikkarden
                  Tveksamt om din Samsung läser CD-R...Men som sagt, det går de ju att söka på i forumet. Då hittar du typ de här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12137
                  Samsung är den bästa dvd-läsaren du kan ha till xbox. Jag har en och den har läst all media, alla cdr me. Har kompisar som med har en samsung, de läser all media me, inklusive cdr. Hade de varit en philips eller thompsson så hade det varit tveksamt, men en samsung..

Comment

Tveksamt innebär inte att den INTE CD-R. Med visst tveksamt kanske var ett dumt ordval, men det var inte vad jag skrev som vad det viktiga utan de viktiga var mitt sätt att visa att sökfunktionen finns och att den funkar

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X