Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spela DVD i xbmc med svenska subtitles

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Spela DVD i xbmc med svenska subtitles

Jag har Alias-boxen och min xbox vägrar läsa skiva fyra. Alla övriga skivor funkar perfa.

Eftersom skivan går att köra i PC:n vill jag på något sätt få över den (med ljud och subtitles) till x-boxen?

Har försökt med dvddecrypter och det funkar bra. Jag får VOBs som går att spela över SMB, men jag får inte med någon text.

Samma sak om jag rippar hela skivan. Väljer jag VIDEO_TS.IFO så händer ingenting i xbmc och jag får starta om igen.

Nog sjutton måste det här gå att lösa på nåt sätt - men hur?

(har mailat ******** - hoppas de skickar en ny skiva i veckan...)

Använd fjärren, jag tror man trycker meny, då får man upp en osd, sen får du ju pröva knapparna där. Men det går har gjort de flera ggr.

Comment

Jag har hittat OSDn och kryssat i att jag vill ha undertexter. Men jag ser ändå inga texter?

Comment

Har du kalibrerat filmen?

Comment

Jepp. Har PAL 16:9 och position 537 (linjer) för undertexten.

Jag begriper ingenting - har ju t o m kört dvd2xbox och kopierat över skivan (DÅ funkade det??) men det är lögn att få med texterna... :-/

(förresten - hur fasen gör man en playlist om man vill köra flera VOBs efter varandra?)

Comment

Om du har kalibrerat i settings/my movies och satt på undertexterna i osd och satt på att de ska visas under settings, ja då är de skumt.

Comment

Jag borde ju kunna välja språk på något sätt också? Men jag kan bara välja -1/-1 eller 0/-1.

Skumt är det.

Comment

Nu funkar det. Efter att ha försökt med div program (jag har ingen DVD-brännare hemma) och även fått skivan utbytt av ********, föll jag till föga.

Tankade ner DVDShrink på jobbet, plockade bort extramaterialet och brände en DVD-R, med menyer, engelskt ljud och subtitles.

Funkade klockrent i x-boxen.

Blir till att skaffa DVD-brännare hem tror jag. :-)

Comment

Original inlägg av nickewikman
                  Nu funkar det. Efter att ha försökt med div program (jag har ingen DVD-brännare hemma) och även fått skivan utbytt av ********, föll jag till föga.

Tankade ner DVDShrink på jobbet, plockade bort extramaterialet och brände en DVD-R, med menyer, engelskt ljud och subtitles.

Funkade klockrent i x-boxen.

Blir till att skaffa DVD-brännare hem tror jag. :-)
                  man måste väl kunna se undertexter utan att man bränt ut hela menyn eller?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X