Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XboxMediaCenter v1.0 *updated*

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Python ligger på HTB-versionen också

Comment

Original inlägg av jan0s
      Har dom tagit bort räknaren som finns när man kollar på film?
      Dom har * räkneverket i nya PM skinet... Ta bort * från
      <*control>
      <description>clock bg
      </description>
      ...
      <*/control>
      och
      <*control>
      <description>Current Time Info</description>
      ...
      <*/control>
      i videoosd.xml

Comment

jag måste säga, för första gången börjar XBMC likna nåt. Den största buggen ligger dock kvar. Startar man en fil med ett videoformat som ej stöds hakar den sig... VARFÖR? Det är inte omöjligt att fixa, XBMP 2.4 hakar sig ju inte, den återgår bara till menyn, men nej, sånt bryr sig itne XBMC om... slår vad om att det tar 5 minuter att koda nåt sånt...
        * Xbox V1.1
        * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
        * 160 GB Samsung HD
        * 10 000+ Roms
        * 70+ XBOXspel

Comment

Hur kan du starta film av ett format som inte stöds? Du ser ju endast filer som stödjs...
          Har aldrig haft det problemet. Det är nog därför dom inte lägger energi på det just nu eftersom dom flesta av oss inte har det problemet...
          Om du menar att codecen inte finns så hänger sig inte mitt XBMC utan går tillbaka till filmlistan...

Comment

Jag har samma tråkiga problem med denna release som med alla som släppts efter 0516. Vid streaming av film via SMB tar det först ganska lång tid innan filmen startar sen hackar filmen lite då och då. Om man tar fram infon om filmen med antal frames osv. ser man där att istället för att ligga runt 24-25 frames så går den ner till 4-15 frames titt som tätt.

Men som sagt när jag byter tillbaka till 0516 har jag inga problem med ovanstående. Nån som känner igen sig eller som har en lösning på problemet?

Annars verkar det vara en bra release men jag tycker jag det är synd att de fortfarande inte löst problemet med att man inte ser någon bild om man spolar snabbare än 4x..........

Comment

Varifrån får jag tag på den nyaste XBMC??!!

Jag har inte alls använt XBMC men har hört att den e mk bättre än XBMP. Varifrån kan jag ladda hem den nyaste versionen? Har kollat på deras hemsida men kan ej hitta den! Har också hört att man kan göra så att när man startar sin XBOX så startas XBMC direkt istället för EVOX! Vet någon hur man gör? Skulle vara tacksam för svar! =)

Comment

Här kan du ladda ner den senaste versionen:
                ftp://xbins:homebrew@xbmp.uk.xbins.org/

Mvh
                Granqvist

Comment

Original inlägg av Xema
                  Har också hört att man kan göra så att när man startar sin XBOX så startas XBMC direkt istället för EVOX! Vet någon hur man gör? Skulle vara tacksam för svar! =)
                  Använd forumets sökfunktion!!!

http://forum.psxcare.com/support/sho...=xbmc+som+dash

Comment

Original inlägg av ktd
                    Om du menar att codecen inte finns så hänger sig inte mitt XBMC utan går tillbaka till filmlistan...
                    Ja det är det jag menar, och nej det är inte vad som händer på min. På förra releasen av XBMC blev skärmem svart o den hakade sig, o i den här hakar den sig i menyn när man startar filmen...
                    * Xbox V1.1
                    * 160 GB Samsung HD
                    * 10 000+ Roms
                    * 70+ XBOXspel

Comment

Exact samma sak händer mig med. Vissa AVI-filmer typ mina favorit musikvideos med Helloween, de behöver något som heter typ "Inedo video 5" till datorn men i boxen hänger de sig. Som ni kanske märker är jag ingen mästare på det här med codecs men jag vet att det är störigt att behöva trycka på strömbrytaren när man vill spela fel video
                      Välkommen hem till min enkla boning

Comment

Kovertera om dom till "vanlig" XviD med mp3 ljud då...

Comment

Tips på bra program..
                          Välkommen hem till min enkla boning

Comment

om man inte orkar? De kan väl bara bygga in en failsafe som återgår till menyn som xbmp?
                            * Xbox V1.1
                            * 160 GB Samsung HD
                            * 10 000+ Roms
                            * 70+ XBOXspel

Comment

@Belsebubben VirtualDub.

Comment

Här kan du ladda ner den senaste versionen:
                                ftp://xbins:homebrew@xbmp.uk.xbins.org/

nån som har login
                                Murklan

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X