Nu kan man även välja att rippa musiken till .ogg!
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rippa musik CD med XBMC!
Collapse
X
-
Ööh fick följande meddelande:
c:\Documents and Settings\Leonard\Skrivbord\Xbmc\xbmc\cores\mplayer .cpp(652): error C2228: left of '.Purge' must have class/struct/union type
c:\Documents and Settings\Leonard\Skrivbord\Xbmc\xbmc\cores\mplayer .cpp(652): error C2065: 'g_smb' : undeclared identifier
Vad innebär det???
- Citat
- Flag
Comment
-
Oki, jag har lyckats builda källkoden nu men vad händer sen? Hittar en default.xbe i en mapp som heter release, ska man bara ersätta sin gamla med den nya eller ska jag genomgå fler steg? Jag får upp: Creating Xbox Image... men vart tar den vägen? Någon iso finns inte. Eller betyder det att tidigare nämnda default.xbe är klar? Tackar för hjälpen med igångkommandet, det är skitintressant och kul att kompilera juh...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har gjort en batfil. Lägg den i mappen ovanför källkoden...
När jag för över till boxen behåller jag python + script mappen...MD xbmc_cvs
copy XBMC\Release\default.xbe xbmc_cvs
copy XBMC\*.xml xbmc_cvs
xcopy /I /E XBMC\mplayer xbmc_cvs\mplayer
xcopy /I /E XBMC\skin xbmc_cvs\skin
xcopy /I /E XBMC\credits xbmc_cvs\credits
xcopy /I /E XBMC\language\english xbmc_cvs\language\english
xcopy /I /E XBMC\xbmc\keyboard\media xbmc_cvs\media
xcopy /I /E XBMC\visualisations xbmc_cvs\visualisations
xcopy /I /E codecs xbmc_cvs\mplayer\codecs
- Citat
- Flag
Comment
-
Eeh, fattar ingenting...
Såg nu att min backup av min xbmc mapp på datorn har fått endel "skumma" ikoner. Har dessa filer/mappar blivit uppdaterade automatiskt på någe sätt? Endel har ett grön skimmer endel rött och andra helt orörda. Jag känner mig lite vilse i kompileringsjungeln.
Last edited by Belsebubben; 2004-07-08, 20:01.
- Citat
- Flag
Comment
-
Kopiera texten ovan och lägg in i en fil som du döper till tex. build.bat och lägger i mappen innan xbmckällkoden...
Dubbelklicka på build.bat så kopieras alla nödvändiga filer (jag tar inte med python & script mapparna så låt dom ligga kvar på boxen).
Öppna FlashFXP (eller annan ftp klient) och ta bort alla file & mappar UTOM pyton & script...
- Citat
- Flag
Comment

Comment