Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbmc 1.0 WAM - Filmer fryser var 10:e minut

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xbmc 1.0 WAM - Filmer fryser var 10:e minut

Har laddat ner xbmc 1.0 WAM och det ser supersnyggt ut!

Men - när jag spelar upp en film över nätverket så fryser filmen ungefär var 10:e minut i kanske 5 sekunder. Sen fortsätter filmen som förut.

Har defragmenterat PC-disken och i övrigt verkar allt lira OK. Kör SMB i nätverket. Nån som har några tips? Jag har haft nån tidigare version av xmbc - ska jag radera någon slags inställningsfiler (inte min xbmcmediacenter.xml förstås)?

har du 100 mbit nätverkskort kopplat till boxen?
    har du 10 kan det vara för långsam överföring?
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Comment

Jag hade samma problem med WAM releasen av XBMC 1.0, ladda ned den andra versionen HCB lr vad den nu heter, den på 35Meg...

Comment

Jepp. Både datorn och xboxen har 100 mbit-kort i sig (åtminstone enligt min router

Men jag laddar ner HTB-versionen och provar den istället.

Återkommer med rapport!
        Last edited by nickewikman; 2004-07-09, 16:03.

Comment

jag har hört att det är många som stött på detta problem så det skulle inte förvåna mig om det är en bugg
          Detta är min signatur

Comment

Man kan kolla om det inte är någon HD-spinndownfunktion som blir aktiverad på datorn. Annars kan det lösa sig med att ändra i cacheinställningarna.
            Välkommen hem till min enkla boning

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X