Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

External DVD-Palyer till XBMC!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• External DVD-Palyer till XBMC!

Får inte external dvdplayer att funka i XBMC, kör nämligen det som dash och vill görna slippa gå ut i evox för att kunna spela upp dvdfilmer med orginal ms-dash! När jag sätter i en dvdfilm så blir skärmen svart en stund men sen kommer jag tillbaka till XBMC. Har exakt samma sökväg som till den dvdspelaren jag specefierat i evox, men det vill inte funka.

Så här ser min config ut:
    <!-- fill in path&filename of external DVD player-->
    <!-- if empty, XBMC will play any DVD's by itself-->
    <dvdplayer>c:\xboxdash.xbe</dvdplayer>

Ingen som vet? Kanske KTD, eller han kanske är på semester??? :P

Comment

Ibland känner man sig så jävla dum i skallen! Nu när man har bytt till XBMC som dash så ska man juh för helvette pilla i configfilen som man lagt i C: och inte den som ligger under apps på F:, fan va dum man kan vara ibland... Aja nu funkar det kanon iaf!

Comment

Hehe, det misstaget har en själv också gjort.

Comment

Tack! Skönt att höra att man inte är ensam

Comment

Original inlägg av Zelloc
            Ingen som vet? Kanske KTD, eller han kanske är på semester??? :P
            Japp, men nu är jag tillbaka!!!

Comment

hehe... välkommen tillbaka

Comment

En fråga bara...

JAg ändrade i xml filen som det står i första inlägget och det funkar kanon. Undrar bara om man kan patcha orginal dvd spelaren så den blir regionsfri??

/Berc99

Comment

Jag vet inte om du har det, men jag har en fil som heter msxboxdashallregion.xbe som ligger på C:

Comment

Jag har en som heter xboxdash2-allregion.xbe - är det den jag ska peka mot i xbmc xml filen då eller???

/Berc99

Comment

Kan det mycket väl vara... Bara att prova!

Comment

Det verkar inte funka - blir bara svart...

Comment

Hittade msxboxdashallregion.xbe och det verkar inte funka med den heller...

Comment

Det finns ett program som heter "Xboxdash_DVD_Region_Free_Patch_v1.02". Ta en backup på din "xboxdash.xbe" sen är det bara och patcha. Använd inte live med den patchade dashen! Döp istället om den patchade filen till typ "dvdplayer.xbe" och kopiera tebax den opatchade "xboxdash.xbe". Sen är det bara att ange "dvdplayer.xbe" som defaultplayer...
                            Välkommen hem till min enkla boning

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X