Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ändrat upplösning i Media Player.... ingen bild!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ändrat upplösning i Media Player.... ingen bild!

Jag tror jag har gjort bort mig ordentligt.... Satt och testade ändringar för bild osv då bilden var lite felplacerad. Jag "råkade" ända upplösningen till NTSC 720*420 i mediaplayern. Efter senaste omstarten nu får jag ingen bild på tv:n!!!

TV:n klarar väl inte den här upplösningen och dessutom har jag inte något HDTV pack så jag kan koppla in den till projektorn än. Kan man återställa det här på något vis?

Mycket tacksam för snabbt svar!
    Last edited by danielsundmark; 2004-08-05, 23:31.

Dessa inställningar sparas som ett vanligt "save" så du kan ta bort den via MS Dashboard eller så kan du köra FTP mot boxen och ta bort katalogen 0face008 från e:\tdata samt e:\udata.

Du förlorar dock de inställningar du gjort med bild ljud osv. men de går ju fort att ställa tillbaka...

Comment

Tack för snabbt svar. Det är dock lite mer problematiskt.... Xboxen startar upp utan bild och det verkar som den bootar om när bilden inte kan visas så jag kan inte köra FTP mot den heller! Ser via datorn att jag bara har kontakt med Xboxen till och från hela tiden, blinkar till på TV:n också då som att den bootar om?

Comment

Så du har svart bild hela tiden, du ser inte ens Xbox loggan? Går det bra att boot med nån version av SuperDisc? Kör du XBMC som dashboard?

Comment

Bränn enigmah videomode switchdisc, boota den, tryck på gröna knappen.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Precis, jag ser inte ens loggan, hör bara hur musiken spelas upp. Vart får jag lättast tag på Enigmah Videomode Switchdisc eller Superdisc? Lite smått desperat när Xboxen inte går att använda längre, fick hem den igår.... har ingen bra koll på grejerna än! Tack för era snabba svar.

Comment

Enigmah videomode switchern lär finnas på xbins ftp
              http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7231
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nu fick jag äntligen ner den ska prova bränbna skiva och boota på den, hoppas på det bästa!

Comment

Det lyckades till sist. Var lite lurigt dock, var tvungen att chansa på att trycka poå "A" då jag inte fick upp någon bild när jag bootade på skivan. Efter omstart sen så kom bilden tillbaks! : )

Tusen tack, helgen är räddad!
                  Last edited by danielsundmark; 2004-08-06, 00:59.

Comment

Samma tavla!

Jag har gjort precis likadant "fibblat med inställningarna" men för mig funkar det inte med att boota från "Enigmah videomode switchern". Såvida jag inte gör fel? Jag har en ISO fil som heter "video_select_v2.iso" och är på 6400 kB är det rätt fil? Bränner jag ut ISO filen på CDRW skiva som den är, eller ska den "packas" upp och sedan brännas på CDRW skiva? Sätter jag sedan i skivan och startar boxen med chippet påslaget? Trycka på "gröna knappen"?

Comment

Du verkar göra helt rätt, det var så jag gjorde. Jag brände en CDRW skiva med hjälp av ISO filen. I brännarprogrammet måste du välja att bränna från en Image och peka ut ISO filen, jag brände med Nero. Sen bootade jag på skivan, väntade lite och tryckte sen på gröna(A) knappen och startade sen om Xboxen. Lycka till!

Comment

Original inlägg av firestarter
                        Jag har gjort precis likadant "fibblat med inställningarna" men för mig funkar det inte med att boota från "Enigmah videomode switchern". Såvida jag inte gör fel? Jag har en ISO fil som heter "video_select_v2.iso" och är på 6400 kB är det rätt fil? Bränner jag ut ISO filen på CDRW skiva som den är, eller ska den "packas" upp och sedan brännas på CDRW skiva? Sätter jag sedan i skivan och startar boxen med chippet påslaget? Trycka på "gröna knappen"?
                        du bränner .iso som är en imagefil med hjälp av valfritt brännarprog och valet "burn image"

"gröna knappen" = A
                        Detta är min signatur

Comment

*Snyfft* Har gjort nån liknande tabbe.. eller kanske tom exakt samma..

Får inte heller skivan att funka, kanske kan det bero på att xboxen inte kan läsa skivan ??

Eller någon annan som har något annat tips ?

Comment

Har förmodligen ändrat till japansk NTSC...

Och xboxen befinner sig i nogot väldigt skummt läge..

Hör starljudet (antar att det kommer från biosen), bara svart hela tiden.

Trycker man ut cd'n så hoppar den in direkt.

Cd'n försöker läsa en skiva hela tiden, låter typ, tjonk tjonk tjonk tjonk ...

Testade byta tillbaka till den gamla disken i den, då lös bara startlampan grön/röd..

Testade enigmah videomode switchdisc på en redan chippad xbox, och då funkade det bra, så det "borde" inte vara något fel på den

Det jag kan testa är att bränna enigmah videomode switchdisc till en dvd skiva (om det nu skulle vara så att xboxen inte kan läsa cd'n)

Vad finns det för annan lösning ?
                            Antar att inställningarna sparas i biosen (annars borde man få bild när man bootar den..), så går den att resetta (hörde att man måste löda bort den då), och resettar man den, blir den helt tom då? Kan man få dit en ny bios isf.. (låter hitech det där :-/ )

Eller lättast att bara köpa en xbox kanske..

Jaja, ska ringa en snubbe imorgon som ska vara grymm på xbox, han lagar traskiga komponenter och sånt där, han kanske vet..

Comment

Jaja, nu funkar mitt xbox igen iaf... (vet inte vad som krävdes för att få det att funka)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X