Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ändrat upplösning i Media Player.... ingen bild!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sitter i samma båt

Tack för snabbt svar. Det är dock lite mer problematiskt.... Xboxen startar upp utan bild och det verkar som den bootar om när bilden inte kan visas så jag kan inte köra FTP mot den heller! Ser via datorn att jag bara har kontakt med Xboxen till och från hela tiden, blinkar till på TV:n också då som att den bootar om?
    exakt samma saker händer för mig

har brännt enigmah videomode switchdisc på skiva

men när jag stoppar in skivan så händer ju inget när jag trycker på *A*
    har testat att trycka både direkt efter att skivan sats i och start truddelutten hörs och att vänta lite

Swishande nästan gnisslande ljud från boxen bara, inget sånt ljud som som när en skiva startas upp

nån som kan förklara exakt hur de gjorde, hur länge de väntade etc.

tack på förhand

Comment

Jag har samma problem som MrPS bara det att jag ser bilden tills start animeringen är klar sedan börjar den om ändrade till NTSC J vette f#n vad jag ska ta mig till nu.

Comment

Skaffa en tv som stödjer NTSC signaler och ställ om till PAL igen ? eller koppla in xbox på en monitor ?
        BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

Comment

har lyckats med nått liknande..
          men tack vare psxcare har man en fungerande xbox igen =)

Comment

ntsc-j

har samma problem..bootar om o bom...fast om jag drar ut kabeln til xboxen som går til tv´n så startar boxen o jag kommer in på nätverket

Comment

fixxxat

yes yes yes.... fixade det m video_select_v2.....var tvungen att bränna på en dvd-r då min dvd ej läser cd-r......tack tack

Comment

Har gjort nåt liknande och bilden blev svart.
                Men min lösning var att dra ut scarten från tv för att inte få signal
                vid uppstarten av x-boxen. Sen dit med den efter igen ,det funkade för mig.

Comment

undrar om de e min tv de e fel på allt med tex tid och liknande kommer så man inte kan se det långt ut på kanterna? vad är fel har en ca ett år gammal tv ioförsig bara en 20"

Comment

Sök på "overscan" i forumet eller google för att förstå, kalibrera i settings/konfigurationsfiler för att fixa...
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

video_select_v2_enigmah-x

Hade samma problem med att jag fick en svart tv ruta.Hittade inte filen på Mirc,kan inte med deras virus attacker.Skriv detta i google bara och sök så hittar ni filen på en vanlig http adress.(video_select_v2_enigmah-x)Du får hem den i rar,packa upp med winrar så får du en iso fil.Markera iso filen,välj öppna med Nero BurningRom-bränn image i den lägsta hastigheten på en dvd-r skiva.Starta xbox consollen stoppa i skivan vänta ett par sec tryck sedan på den gröna knappen på handkontrollen ( A ) starta sedan om xbox consollen och vips nu är bilden där igen.Lycka till det funkade för mej iaf.

http://www.xbox-hacks.net/download/x...mode%20switch/

PS här är adressen.
                      Last edited by SOIA; 2005-12-30, 21:05.

Comment

jag vet inte om det är samma fel jag har på min andra xbox jag har (har 2) jo jag får igång allt men kan inte startar my video så fort jag startar den så blir rutan svart detta är med xbmc expert 0605? kommer inte ihåg exakt datum men i alla fall. byter jag och kör en gammal version som fanns med då jag fick den så fick jag bara menyerna funka. sen kan jag starta mina filmer från my files på den ena fast på den andra kan jag inte starta den så heller så hur jag än gör kommer jag inte åt några filmer. Hoppas på att någon kan hjälpa mig

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X