Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbmc som dash - HUR?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xbmc som dash - HUR?

Hej , skulle vara glad om någon kunde svara på detta. Har sökt men inte fått fram någon information som jag förstod.

Jag vill använda xbmc som dashboard , alltså att det startas direkt jag slår på xboxen, hur går man tillväga?
    Sen undrar jag om det går att starta spel från xbmc , och isåfall , hur ska man göra för att det ska fungera?

Och om man kör xbmc som dash , fungerar det lika bra med ftp då ?är det som vanligt eller ?

Hoppas någon kan/vill svara på detta.

Du kan starta spel från xbmc, lägg de exempelvis på hårddisken i lämplig mapp så är det löst. FTP fungerar bra för mig (har xbmc som dash). FTP:a in xbmc i tex e:/apps/xbmc sen lägger du vissa av filerna i c: - en av dessa skall döpas till exakt det namn på den startdash du har nu. En utförligare guide tror jag att du hittar om du söker på detta forum, annars finns det beskrivningar på xbmc:s hemsida (på engelska).

/Oscar

PS xbmc är ett suveränt mediacenter och ett helt ok dash!

Comment

Blir ju förvånad när du skriver att du sökt.
      Här har du en bra beskriving på hur du gör för att få XBMC som dashboard iaf: http://forum.psxcare.com/support/sho...ight=xbmc+dash
      Använd dig at ktd's-inlägg.

På de andra frågorna är de som BBBB skriver, JA på alla frågor.

Spel startar du från "Mina Program" eller "Mina Filer" i XBMC

Comment

Original inlägg av rikkarden
        Blir ju förvånad när du skriver att du sökt.
        Här har du en bra beskriving på hur du gör för att få XBMC som dashboard iaf: http://forum.psxcare.com/support/sho...ight=xbmc+dash
        Använd dig at ktd's-inlägg.

På de andra frågorna är de som BBBB skriver, JA på alla frågor.

Spel startar du från "Mina Program" eller "Mina Filer" i XBMC
        Har fått til ldet nu , men ftp fungerar inte , kommer in på hdd:n ,men kan inte gå in i nån mapp?? vad göra?

Comment

Original inlägg av spigo
          Har fått til ldet nu , men ftp fungerar inte , kommer in på hdd:n ,men kan inte gå in i nån mapp?? vad göra?
          Löste sig , det var bara att starta om flashfxp ...var lite snabb med frågan där..
          tack för all hjälp iaf , det värmer=)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X