Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför funkar inte alla filmer i xbmc?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Varför funkar inte alla filmer i xbmc?

Jag har lagt in xbmc-2004-07-10 på min XBOX och streamar film via SMB från min PC vilket fungerar jätte bra på många filmer men inte alla så som t.ex. Shrek.2.CUSTOM.S@C.TS.SVCD.SWESub.cd1.mpg. Filmen fungerar när jag kör den direkt på PC men inte på XBOX'n, någon som kan hjälpa mig med det?

Trroligtvis funkar inte just den filmen för att den innehåller på tok för många tecken. Xboxet klarar inte av lika många som din PC. Döp om den till "Shrek.2.SVCD.CD1.mpg" eller liknande lär den funka.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Comment

Kanon, nu funkar filmen

Comment

Sådärja, tänk på att inte ha jättelånga namn.

Och tanka hem Xvid istället för mpeg skräp! Är ju bara inbränd svensk text och skabbiga TS rippar
        Xbox [1.1] - Flashat
        Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Comment

Filnamnen ska ju inte ha nån betydelse när man streamar, har iaf aldrig haft några problem med det. Möjligen om det kanske berodde på "@" i detta fallet då?

Och apropå divx ska man ju se Shrek 2 som DVD

Comment

Jag har oxå haft problem med detta. Men det löste sig när jag fixade en användare till SMB.

Kolla den svenska guiden. Jo,Cerox. Vad står det i xbmc loggen?

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=16355

Comment

Måste ha haft med "@" i filnamnet att göra för andra filmer med långa filnamn fungerar utmärkt att streama..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X