Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBMC: Hur ställer jag in XNS & XBMS?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• XBMC: Hur ställer jag in XNS & XBMS?

Hej!
    Håller på att konfiguera min XboxMediaCenter.xml. Men jag fastnar på XNS och XBMS. För det första förstår jag inte riktigt vad de är till för (kan det vara för att kolla fil-info o.s.v.)
    I manualen står det att jag ska ange ip-adressen och porten. Jag måste erkänna att jag känner miig som en noobie både när det gäller nätverk och XBOX. Jag har en router med ip-adressen 198.162.1.1 medan xboxen har 198.162.1.6 vilken av dessa ska jag använda.
    Nästa fråga är vilken port ska jag använda och måsta jag ställa in en port forwarding i routerinställningarna?

Tacksam för alla typer av svar!
    /Tomas

Skit i dom och kör SMB istället.

Comment

OK, det är allt de är till för alltså?

Men jag är lite intresserad Läs nyfiken) på hur jag ställer in weather, info om filmer o.s.v. var gör jag det ngn stans?

Comment

Väder ställer du in i XBMC under Settings...

Info om filmer får du fram genom att trycka på vit/info när du står på en film i listan...

Comment

Tack!

Men hjälp nu verkar det hänt något helt plötsligt.

Kommer inte åt att skicka filer till x-boxen, får bara upp att den är read-only!!!!

Vad ska jag göra?
          /tomas

Comment

Antagligen kör du cute ftp eller flash fxp - nått som strular tillsammans med xboxens ftp av någon anledning. Ladda ner Total Commander så brukar read only-problemet (och/eller access denied) försvinna.
            "All work and no play makes fArGo a dull boy"
            1 4TB Buffalo Tech NAS
            1 Asus Eee Box EB1006 Myth Tv/XBMC frontend
            1 3.2 GHz Dual Core, 4GB RAM, x2 TV cards, Dragon CAM Myth Tv Backend

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X