Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kalibrering av Film / Undertexter

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kalibrering av Film / Undertexter

Då mina undertexter hamnar lite utanför bilden så villjag flytta upp dem en aning. Har då försökt gå i under Mina Filmer / Inställningar / Kalibrering.
    Kommer då till en skärm med blå bakgrund tror jag det är och några "oranga band". Har en vit fyrkant i nedre vänstra hörnet, vad jag förstår skall denna flyttas så den hamnar vid bildens nedre vänstra hörn. Mitt problem är då att när jag försöker flytta på denna så händer ingenting. Vilken knapp jag än trycker på så händer inget. Det enda som fungerar är Back knappen som gör att jag iaf kommer ut till media center igen. Använder mig av 2004-08-18 releasen som finns på xbins ftp.
    Nån som har några idéer ?

Verkar som att jag har något annat bekymmer, när jag startar boxen så hamnar den rosa evox loggan som dyker upp uppe i vänstra hörnet utanför bilden. Även de flesta "default" skin till evox blir för stora. Vart hittar jag inställningar för detta ?

Comment

Du kanske har inställt på NTSC istället för PAL? Detta ändrar du i System/Settings i EvoX.
      Det kan också vara så att du ställt in MS Dashboard på 16:9 (Widescreen) istället för 4:3. Detta ändrar du i dashboarden.
      "All work and no play makes fArGo a dull boy"
      1 4TB Buffalo Tech NAS
      1 Asus Eee Box EB1006 Myth Tv/XBMC frontend
      1 3.2 GHz Dual Core, 4GB RAM, x2 TV cards, Dragon CAM Myth Tv Backend

Comment

Lintax, vilket skin kör du för jag känner inte igen "blå bakgrund" och "orange band". Jag kör Project Mayhem. Jag minns inte hur det ser ut i det förra orginal skinnet... hur som helst...
        Du använder dig av inte av styrplattan eller spakarna på handkontrollen för att flytta på pilarna och ställa in undertextens placering. Du trycker "A" eller "GRÖN" för att byta vad du vill ställa in.
        "All work and no play makes fArGo a dull boy"
        1 4TB Buffalo Tech NAS
        1 Asus Eee Box EB1006 Myth Tv/XBMC frontend
        1 3.2 GHz Dual Core, 4GB RAM, x2 TV cards, Dragon CAM Myth Tv Backend

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X