Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Omslag - Covers till mp3 album & filmer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Omslag - Covers till mp3 album & filmer

Vet att man kan placerar en bild "folder.jpg" i samma katalog så att man ser omslaget. Men nu är det så att nästan samtliga omslag jag har heter "covers.jpg".

Finns det inget sätt att ändra det där? (tänker inte döpa om mina bilder ) Eller att den visar första bilden den hittar i samma katalog, tex *.jpg eller *.png? Det vore ju rätt trevligt

Leta i sökfunktionen det har svarats på det ett 20 tals ggr
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Eftersom jag sökt och inget hittat angående att ändra själva grundinställningen (från folder.jpg till tex cover.jpg) + ditt svar. Tja, då får jag väl förmoda att det inte går då.. tada

Comment

Döp om fil till xxxx.tbn. (tex blade.jpeg till blade.tbn)
        Filnamnet ska vara den samma som mappnamnet, men vill du ha bilder på filerna inne i mappen så döper du dem efter detta. (tex blade cd1.mpg till blade cd1.tbn)
        Glöm inte att mapp bilden ska ligga utanför mappen och filbilden inne i mappen. Detta var det ända sättet jag fick det att fungera på i alla fall. Hoppas detta hjälpte dig lite på traven.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Försökte igår kväll få detta att fungera men jag var inte speciellt lyckosam...

Vill bara kolla en gång till ?
          Ska katalogbilden ligga UTANFÖR mappen ? (dvs film.tbn )
          Läste någonstans att den skulle ligga i katalogen.....

Är det teckenkänsligt dvs om katalogen heter Film men filen heter film.tbn ?

Jag har använt sökfunktionen...så man inte får på tafsen.

Tack för ett bra forum, har lärt mig massvis här.

/Christer - lyrisk XBOX ägare sedan 2 månader tillbaks
          Christer
          XBOX 1.6, 250 GB HDD, XBMC
          TViX M4100

Comment

Lyckades lösa det själv... men tack för alla svar.

Själv e bäste dräng.
            Christer
            TViX M4100

Comment

Då kan man ju TEX skriva ner det som hjälp till andra eller ??

Comment

Faktum var jag var alldeles för trött när jag försökte första gången och trodde jag hade lagt tbn-filerna utanför mappen... kollade detta en gång till igår och det hade jag inte gjort. Hade bara lagt tbn-filern i resp map.

När jag väl hade gjort det så fungerade det...
                Christer
                TViX M4100

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X