Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flera filer på en dvd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• flera filer på en dvd

Har ett litet problem med XBMP som jag såg att andra också hade. det är det att jag fick en dvd med 11 stycken avi filer på och jag kan se 8 av dom, men de 4 sista funkar inte. och folk sade att det var en bugg och att det funkade i XBMC. nu är problemet att jag inte har en dvd-brännare.
    undrar om man kan installera XBMC genom att föra över det via datorn eller så eller om man måste ha det på skiva. flashade inte xboxen själv så jag har inte så stor koll.
    har XBMP 2.0, har dom nyare versionerna samma bugg?

Woah, du behöver uppgradera. Finns 2.4 av XBMP och XBMC kommer nya versioner hela tiden.

Du kan föra över XBMC från din dator om du kopplar ihop dem i ett nätverk. Hur gör du det? Kolla här.

http://evox.xboxhackz.net/evox/guide...etworking.html
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Comment

ok, det dära med nätverk ska jag nog klara av. sen när jag ska lägga över till exempel XBMC så behöver jag bara ta bort det gammla XBMP och lägga in det nyaste XBMC? eller behövs det konfigureras?

Comment

konfiguerar behöver du men det gör du inne i programmet och det är inte direkt svårt.

Sedan finns det ju en del funktioner som Streaming du kan läsa om. men om det bara gäller att installera en nyare version är det bara att lägga in det.
        Xbox [1.1] - Flashat
        Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Comment

ok, ska testa det. tack så mycket ^^

Comment

Original inlägg av Gravion
            behöver jag bara ta bort det gammla XBMP och lägga in det nyaste XBMC?
            Du kan ha både XBMP & XBMC installerat sammtidigt på boxen...

Comment

fan jag har lagt in den senaste XMBC men mina 4 mappar med 4 olika filmer i syns inte när jag kollar i DVD på xboxen?
              Men dom syns i XBMP?????
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X