Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan inte se vissa avi

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan inte se vissa avi

Boxen hängde sig när jag försökte spela upp vissa avi filmer. Har senaste Xbmc 2004 08 20.

Nu har Jag lagt in ett codec pack där zipfilen heter "windows all 20040828.zip" som jag laddat ned från http://www1.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/codecs/.

Nu får jag ljud men ingen bild.

Någon som har en idé?

senaste är xbmc-2004-08-21 kanske finns ännu nyare nu
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Är det en så bra idé att lägga in alla codecs? Det funkar inte som i Windows? Codecs kan ju strula till en del.
      Xbox [1.1] - Flashat
      Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Comment

menar du har ju redan stöd för dess ju:

<pictureextensions>.png|.jpg|.jpeg|.bmp|.gif|.ico| .tif|.tiff|.tga|.pcx</pictureextensions>
        <musicextensions>.nsv|.m4a|.flac|.aac|.strm|.pls|. rm|.mpa|.wav|.wma|.ogg|.mp3|.mp2|.m3u|.mod|.amf|.6 69|.dmf|.dsm|.far|.gdm|.imf|.it|.m15|.med|.okt|.s3 m|.stm|.sfx|.ult|.uni|.xm|.sid|.ac3|.dts|.cue</musicextensions>
        <videoextensions>.nsv|.ts|.ty|.nfo|.strm|.rm|.rmvb |.m3u|.ifo|.mov|.qt|.divx|.xvid|.bivx|.vob|.nrg|.i mg|.iso|.pva|.wmv|.asf|.asx|.ogm|.m2v|.avi|.bin|.d at|.mpg|.mpeg|.mp4|.mkv|.avc|.vp3|.svq3|.nuv|.viv| .dv|.fli</videoextensions>
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

När kör Gspot på filen som inte går att spela upp får jag följande info:

Video

FourCC=IV50
          Codec= Indeo Interactive
          Vendor=Ligos

Funkar på PC'n

Har hittat en patch på sourceforge men har inte fattat hur den ska användas.

forts följer.

Tack för era svar.
          Last edited by SAS550; 2004-08-31, 16:28.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X