Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bilden förminskas

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bilden förminskas

Jag får problem när jag ska spela upp film filer.
    Det är så att vissa filer funkar men när de väl gör det så förminskas bilden till en fyrkant som är mycket mindre än den riktiga bilden på filmen..
    Vad ska jag göra så att bilden täcker den del av TVn den ska.
    Sedan så kan jag även inte ändra en inställning i XBMC och det är inställningen som redan är förbockad "Ändra till Widescreen automatiskt"

Om du trycker på start-knappen under spelning av filen så får du upp en massa olika lägen du kan välja mellan. Förmodligen står den på original size. Normal eller Custom brukar fungera bra.

Mvh
    Granqvist

Comment

Har du kalibrerat rätt? Gå in i settings/my novies/calibrate....

Comment

Original inlägg av ktd
        Har du kalibrerat rätt? Gå in i settings/my novies/calibrate....

aaa jag har testat iaf.. jag fixade till subtitlens position eftersom den låg långt ner.. men grejen är att det endast funkade när jag bytte skin till mayhem eftersom det hacka ordentligt i original skinnet och ibland hängde boxen sig..
        men jag ska testa att byta läge med hjälp av "start".
        Men ska det inte vara original size? blir inte det då den storlek som jag vill ha eftersom det är den originella

Comment

Det skall inte vara Original Size om du vill ha den över hela skärmen.

Mvh
          Granqvist

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X