Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Subtitles i XBMC???

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Slängde precis in senaste CVS från 24/9 men fprtfarande samma problem med att texten inlanb blir "zebra" randig, jäligt irriterande. Har testat att rensa face katalogerna oxå. Ingen mer som märker av detta. Jag streamar dvd-imagerfiler från PC via SMB. Så här var det inte tidigare. en månad tillbaka eller så.
    /Mr Walker - Xbox n00b

Comment

Märkligt, jag har inge förslag. Mer än att jag streamar filmer på samma sätt som dig utan problem. Så det ska ju funka i alla fall.

Men prova en gammal build då?
      Jag kör med 2/9 tror jag det är och har aldrig haft problem med den eller tidigare builds.

Comment

Original inlägg av grantrytare
        Jag kommer inte in i den menyn alls!: inte heller ljudinställningar!..
        då jag trycker händer skit = inget.
        De andra går bra!. typ "Generella"

Kalibreringsmenyn? Hur kommer jag åt denna, om det inte är "Bildinställningar" du menar!:.
        Jag har precis samma problem som dig, har hittat kallibreringsmenyn men det hjälper inte heller. Subtitlesen hamnar berörs inte av att bilden flyttas, dom har gett sig fan på att dom ska ligga precis lite för lågt så att andra raden inte syns, något irriterande...

Jag tror att jag har haft samma problem med alla versioner av XBMC, det är bara med XBMP som texterna ligger rätt.

Comment

Original inlägg av peterjaco
          Jag har precis samma problem som dig, har hittat kallibreringsmenyn men det hjälper inte heller. Subtitlesen hamnar berörs inte av att bilden flyttas, dom har gett sig fan på att dom ska ligga precis lite för lågt så att andra raden inte syns, något irriterande...

Jag tror att jag har haft samma problem med alla versioner av XBMC, det är bara med XBMP som texterna ligger rätt.
          Det känns som att du hoppar över ett par steg när du kalibrerar bilden. Först så flyttar du på en pil uppe till vänster --> trycker på A eller select på remoten ---> Flyttar på en pil nere till höger --> trycker A igen ---> Nu ska du se två pilar längst ner på rutan, flytta dom uppåt så att du ser ett sträck under och tryck sedan på A.. Du har nu ändrat position på undertexterna..
          Hoppas det hjälper

Comment

se där ja! Har inte kunnat testa det än men det låter som att det kommer att hjälpa.

Stort tack!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X