Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mer problem, crashar efter 30 min ;).

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mer problem, crashar efter 30 min ;).

Tja,

Jag satt nyligen och tittade på ett stargate avsnitt på mitt XboX med XBMC. Cirka 30 minuter in I avsnittet stänger det av avsnittet... när jag spolar fram till där det krashcade, då kan det fortsätta som om inget hade hänt. Jag testade med andra filmer och serier men det var samma resultat... det enda jag har ändrat är att jag nu kör med Avalaunch som default dash (innan körde jag med Evolution-X), men jag har haft Avalaunch en vacka nu och det började inte förrän igår... har någon nåt förslag på vad som kan vara fel och vad som kan göras? Filmerna ligger på datorn, förresten.

Tack i förskott.

Original inlägg av Lukewarm
    Tja,

Jag satt nyligen och tittade på ett stargate avsnitt på mitt XboX med XBMC. Cirka 30 minuter in I avsnittet stänger det av avsnittet... när jag spolar fram till där det krashcade, då kan det fortsätta som om inget hade hänt. Jag testade med andra filmer och serier men det var samma resultat... det enda jag har ändrat är att jag nu kör med Avalaunch som default dash (innan körde jag med Evolution-X), men jag har haft Avalaunch en vacka nu och det började inte förrän igår... har någon nåt förslag på vad som kan vara fel och vad som kan göras? Filmerna ligger på datorn, förresten.

Tack i förskott.
    Hmm jag har precis samma fel fast min box spelar bara filmen i 10 minuter.
    Jag har den senaste xbmc men rätt var det är står det: Access denied

Comment

Jag har precis samma problem som du nalken. Du har inte lyckats klura ut vad som är fel?

Comment

Original inlägg av jan0s
        Jag har precis samma problem som du nalken. Du har inte lyckats klura ut vad som är fel?

Hmm jag klantade mig..
        Jag hade en korsad tpkabel som gick till min switch.. ja jag vet
        Jag stoppade i den direkt i datorn istället och nu fungerar det hur bra som helst
        Jäkligt märkligt fenomen iaf ... att det fungerar ett tag men sen dör allt.
        Det finns väl sån där autoswitchning på switchen men.. ja.. ääh

Berätta gärna vad som var ditt fel!

Comment

Original inlägg av nalken
          Hmm jag klantade mig..
          Jag hade en korsad tpkabel som gick till min switch.. ja jag vet
          Jag stoppade i den direkt i datorn istället och nu fungerar det hur bra som helst
          Jäkligt märkligt fenomen iaf ... att det fungerar ett tag men sen dör allt.
          Det finns väl sån där autoswitchning på switchen men.. ja.. ääh

Berätta gärna vad som var ditt fel!
          undrar också!

Comment

PC-Switch: rak kabel
            XBOX-XBOX/PC: korsad kabel
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X