Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Titta på pc'ns webcam i XBMC?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Titta på pc'ns webcam i XBMC?

Har nån lyckats streama/ftp'a en PC-ansluten webcamera till Xboxen?
    Kan vara bra att se hur braxen i akvariet mår etc.
    Provade lite med nåt som hette VideoLan igår.. men det fick jag inte att funka. Skapade en *.strm fil med ip och port enligt instruktion, men när jag startar den från Xbmc så hör jag bara en massa oljud.
    Nån som har några tips?

Rundgång som skapar oljudet eller?

Comment

Lekte själv med idéen förut, men provade aldrig att genomföra den. Men det vore kul om det funkade. Berätta hur du gjorde om du får till det.

Om jag själv inte orkar ta mig tid och trixa med det.

Comment

Nä.. Inte rundgång. Det var ett odefinierbart oljud.. Det kanske skulle låta så om man kopplar en digitalsignal till en analog ljudingång..

Jag får väl leka mer i helgen om jag får tid..

Comment

Det odefiniera ljudet du snackar om verkar vara delar av bild eller annan info som kameran skickar, har lekt en hel del med ljud i mina dar, så jag kan upplysa om att jpg bild och bmp bild låtrer helt olika =P
          Vet alldellesförlite o webcams och streaming dock, men som sagt va ljudet verkar vara en del av datainfo som bråkar och uppfattas av nått progg som ljud

Comment

och var har man för nytta av den här funktionen!!!?
            Xbox 360 Resident Evil Red!
            Xbox Live! Gamertag: Lunatico

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X