Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Profiler i PAL och NTSC??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Profiler i PAL och NTSC??

Hej är det möligt att skapa en Pal profil och en ntsc profil i xbmc?. Kör nämligen ntsc med hd upplösningar på projjen , men ska även koppla till en lcd tv i sovrummet som dock inte stödjer progressive scan..Så frågan är om det finns ett enkelt sätt att switcha mellan de två utan att måsta börja ställa om en massa saker varje gång..

Skulle det fungera skulle ingen bli gladare än jag!!!!

kanske bara kanske om du sparar olika profiler när du har ändrat boxen till pal eller ntcs men det skadar inte att prova
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Comment

Jag tycker det låter konstigt. Stöder verkligen inte skärmen 720p.
      LCD är ju normalt progressivt matade. Har du provat eller antar du att det
      är så?

Comment

Original inlägg av MegaUser
        Jag tycker det låter konstigt. Stöder verkligen inte skärmen 720p.
        LCD är ju normalt progressivt matade. Har du provat eller antar du att det
        är så?
        Det oftast bara dom "större" lcd-tv som tar progressive signal..Iaf på alla specar jag har läst, typ 30" och uppåt , antar att det inte ger så mycket på mindre skärmar utan att det är på större ytor som det ger en stabilare och bättre bild..Men som det sades i inlägget före, kag kan ju prova..Men det är ju skoj att veta om det fungerar före man börjar pilla=)

Comment

Jag rekomenderar att du går till ***************** och ställer
          frågan. Där finns det proffsforum där du garanterat får svar.
          Lycka till och lägg gärna ut svaret här när du vet.

Comment

Jag rekomenderar att du går till ***************** och ställer
            frågan.
            Var finns ****************då?

Comment

Det går inte att skriva, det har säkert och göra med parse linksinställningen.
              Jag delar upp svaret:
              1=http://
              2=:www
              3=.prisjakt
              4=.nu/

Detta är sveriges största hembioforum som täcker upp mycket
              mer än hembio. Du ser direkt i forumet var du skall ställa frågan.

Comment

Det går inte att skriva, det har säkert och göra med parse linksinställningen.
                Jag delar upp svaret:
                1=http://
                2=:www
                3=.prisjakt
                4=.nu/

Detta är sveriges största hembioforum som täcker upp mycket
                mer än hembio. Du ser direkt i forumet var du skall ställa frågan.
                Okej ,, ja där är jag medlem , men det skrivs inte mycket om xbox vad jag har sett,,men som sagt jag ska prova att spara 2 olika profiler ikväll. en PAL och en NTSC..så får vi se hur det går??

Comment

Om det inte lyckas så kan du ju alltid ha två filer på Xboxen och
                  switcha mellan dom från PC. Fast å andra sidan går det säkert fortare
                  att ändra i filen. Men jag får ju samma problem när jag växlar mellan
                  4 rum (3st 4:3 och 1st 16:9) samt projektor o husvagn.
                  Skulle inte ha förvånat mej om jag ställt in den på projektorn i HD
                  och sen åkt med husvagn en vecka och blivit utan bild

Comment

Vilken version ska man ha av xbmc ,,finns ingen profil knapp i min ?

Comment

Det undrar jag oxå varför kan det inte stå i XBMC tråden om nya
                      releaser som kommer och var man kan hämta dom.
                      Som det är nu söker jag på internet och ser vilket senast datum
                      som förekommer oftast och väljer det. Men om man har en som
                      funkar vete rackarn om det inte är bäst att köra den ett tag
                      och skippa vissa. Om det nu inte kommer någon specifik funktion
                      som man vill ha.

Kan inte någon av proffsen uttala sig???

Comment

Den senaste realesen är 2004-09-25 och finns att hitta på dom vanliga ställena. Vet ni inte var det är så kika här http://forum.psxcare.com/support/sho...ighlight=xbins
                        I den realesen finns det möjlighet att spara profiler under Inställningar/Generella..
                        Lycka till.

Comment

Original inlägg av snurrem3
                          Den senaste realesen är 2004-09-25 och finns att hitta på dom vanliga ställena. Vet ni inte var det är så kika här http://forum.psxcare.com/support/sho...ighlight=xbins
                          I den realesen finns det möjlighet att spara profiler under Inställningar/Generella..
                          Lycka till.
                          Ok. hur gör jag när jag installera det över min "gamla" xbmc. är det bara att ersätta hela xbmc mappen , så alla mina inställningar är kvar. Sen kom jag på att jag inte behöver en PAL och en NTSC profil , behöver bara NTSC, dock ska bara en kunna visa progressiv scan , den till projjen, den andra ska bara visa intelaced. Dom 2 profilerna ska väl gå att skapa , dock är det ju i msdash man ställer in det så xbmc kanske inte kan ändra det eller ????

Comment

Beror lite på hur gammal ditt XBMC är.. Har du äldre än 2004-09-09, vilket det verkar som, så rekomenderar jag att du kastar din gammla helt och hållet och lägger dit den nya..
                            Finns massa trådar i ämnet så vill du veta mer så rekommenderas sökfunktionen..

Comment

varför är det ingen som förstår trots att det förklarats tusen gånger att det är eldsjälar som skapar nya builds av xbmc och att det alltid finns många nya builds varje dag man kan inte säga "den nyaste är......" om man inte skriver dagens datum.

fatta!!!
                              Detta är min signatur

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X