Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bibehållna DVD-menyer + 720p proggresiv bild.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bibehållna DVD-menyer + 720p proggresiv bild.

Är detta möjligt på xboxen? I XBMC blir bilden kanon iom att man kan köra progressivt men man kommer inte åt menyerna, använder jag Donglefree Player så fungerar däremot menyerna men i det programmet kan man inte köra progressivt och bilden är dålig.

Finns det något man kan göra år detta i form av en patch eller något? Vet att det finns en 480p patch till Donglefree Player, men jag vill köra 720p på min projektor.

Hjälp någon??

Vill du bli av med problemet så ge mig din projektor =) Problemet löst! =)))
    Xbox V1.6 - 200Gb

Comment

Tror inte det finns nån sån patch. Det håller ju på att utvecklas fullständigt dvd-stöd till XBMC, men det lär nog dröja ett tag innan det kommer eftersom det ligger mycket utvecklingsarbete bakom.

http://sourceforge.net/tracker/index...54&atid=581841

Mvh
      Granqvist

Comment

Hur är boxens orginalspelare? Funderar själv på en plasma så det vore kul att veta...

Comment

Den är ingen höjdare faktiskt. Till vanlig tv fungerar den bra men till projektor och plasma är det ett måste att köra progressivt vilket endast går i XBMC, och i XBMC fungerar ju tyvärr inte menyerna.

Men jag har läst om någon patch till Donglefree playern, Hansi har bl.a. gjort en tråd om den men jag kunde tyvärr inte hitta igen den nu. Tror det var 480p han körde och skulle det även finnas stöd för 720p i donglefree player vore det hur bra som helst.

Comment

Jag kör 480P i dongle-free, har säkert skrivit hur man gör i High-Definition arean i forumet.

Jag vet inte om boxen fortfarande kör 480P i ms dashboard efter alla live-uppdateringar, får kolla det ikväll :-)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okej, bra att iaf 480p är möjligt. Ska försöka söka upp information angående detta idag efter jobbet.

Ser man förresten stor skillnad mellan 480p och 720p på en 90" projektorduk?

Comment

720P ser grymt ut :-) Iaf i de spel som utnyttjar det.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ja, det var klart över min förväntan i 720p, har testat MX Unleashed, Tony Hawk´s Underground samt Soul Calibur 2 i 720p, är i princip samma bildkvalitet som på tv:n, helt ofattbart

Comment

Jag vet att det avhandlats tidigare men hur är det med undertexter
                    i XBMC fungerar dessa i senaste realesen?

Comment

Jaaa äntligen har jag fått HD-packet från PSXCARE.
                      Det kom iochför sig tidigare men jag glömde opton.
                      Ni som skall köpa opto. Om ni inte köper här så
                      har claes ohlsson en 5m för 99kr som funkar
                      Idag har jag fått igång allt mot projen och surrond.
                      Men jag letar förtvivlat i forumet efter inställningar till
                      720p. Jag hittar ingen meny för DVDfilmer.
                      Hansi lovade att återkomma om en spelare som kanske
                      hade inställningar för det????????????

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X