Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Få fram svenskt text på dvd-r i Media Center?!?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Få fram svenskt text på dvd-r i Media Center?!?

När jag har hämtat en dvd-r, med en film jag vet har svensk text i menyn om jag skulle bränna ut den, och streamar den till xboxen skulle jag vilja få fram texten. HUR GÖR JAG DÅ?????

Finns det en lösning på detta eller ett alternativ för att se någon text överhuvudtaget?

Bara och välja svensk text i xbmc menyn(OSD).

Comment

Hej gelantious!

Jag försöker hitta OSD i menyn och det enda jag där kan hitta är en tidsangivelse i sekunder (har tydligen 5 sekunder inlagt default på min här). Inget om olika språk vad jag kan hitta. Är du snäll och ger mig detaljerad beskrivning hur jag kommer dit vore jag tacksam..

Comment

Verkligen ingen som kan hjälpa mig att säga vart jag ställer om detta?

//A

Comment

Tryck på Y när filmen är igång...

Comment

men när du säger filmen är igång?... vilken .vob fil ska man spela... absolut första eller den första 1 gb voben??

/Emil

Comment

Om du startar en .vob kommer du inte kunna välja bland ljud & textspåren. För att få tillgång till dom valen måste du starta VIDEO_TS.IFO.
              Men eftersom XBMC inte stödjer menyer i DVD filmer så måste du kanske rippa bort menyn...

Comment

men hur gör jag då om jag har en dvd film i .img format och vill kunna spela den så man kan välja mellan ljud och bildspår??.. en kompis snacka nått om "pack" i XBMC...
                Jag struntar i vilket program jag använder bara jag får det att funka...

tacksam för snabbt svar // Emil

Comment

Om det finns meny i imgfilen så måste du packa upp den och rippa ur menyn.

Comment

men hur rippar jag från menyn?... jag har packat upp filen så man kan se alla video_ts filerna och vob filerna i filmen... men vad gör jag sen??

Comment

Bara börja läsa... www.doom9.org

Har för mig att jag skrev nån enkel guide här i forumet för ett tag sen. Du kan ju söka här oxå så kanske du hittar den...

Comment

Inte alltid man behöver ta bort menyn själva.
                        Ibland så är XBMC tillräckligt smart så den startar filmen direkt.

Comment

Har inte med att XBMC är smart eller inte utan vilket ID själva filmen har. Ibland ligger menyn "bakom" filmen och då funkar det... Mer tur än att XBMC skulle göra nått...

Comment

om jag försöker starta video ts.IFO eller va de heter i media playern så blir tvn bara svart i nån sekund o går tillbaks till fil-listan... va ska jag nu hitta på ? jag kan starta .vob filerna men som ni vet så får jag ingen text så jag måste få igång IFO filerna

Comment

Då är pekarna fel i ifofilen... Kör dom i IFOEDIT...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X