Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köra XBMC och FTP samtidigt?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Köra XBMC och FTP samtidigt?

När jag har XBMC igång och kopplar upp mig via FTP så går det att ansluta, men när jag försöker gå nedåt ett steg i mapp-hiearkin så får jag upp "CWD failed: permission denied" Vad är det som jag inte har ställt in som gör att jag jag inte kommer längre. För det ska väl gå att komma åt innehållet på burken via ftp även när xbmc är igång?

Har du windows brandvägg aktiv? i sådana fall, prova stäng av den alternativt ställ in så att den tillåter xboxen's ip. Annars kan problemet vara t.ex. router! Jag hade samma problem som dig förut.. när jag stängde av xp's brandvägg gick det prima.
    Xbox v 1.1 - Matrixchip - 80gb WD 8mb cache

Comment

jag kör Win 98 (haha jag vet..) så det är inte det som spökar. Plus att jag har Evo-X som dash, och när jag bara har det igång går det hur bra som helst att skicka data fram o tillbaka, men när xbmc är igång så "stryps" tillgången på ngt. sätt. har tänkt ändra så jag har xbmc som dash, men vill inte göra det förrän jag har löst det med ftp'n.

Comment

aah.. ok! Då är det inte så konstigt. Lägg in xbmc som dash så ska du se att det fungerar klockrent..

Comment

Original inlägg av Polygone
          aah.. ok! Då är det inte så konstigt. Lägg in xbmc som dash så ska du se att det fungerar klockrent..
          Öhh, vad säger att det skulle funka klockrent då? Jag kör inte xbmc som default dash, men jag kan köra ftp hur fint som helst även i xbmc.

Comment

Om du kör med FlashFXP ska du ta bort Chache Diretories i inställningar för anslutningen till xboxen.

XBMCs ftpserver använder : i enhetsbeteckningarna, det gör inte Evox och därför kan det spöka...

Comment

Original inlägg av monkeyman
              Öhh, vad säger att det skulle funka klockrent då? Jag kör inte xbmc som default dash, men jag kan köra ftp hur fint som helst även i xbmc.
              Vad jag menar är att om du ifrån evolution x startar ett annat program som xbmc, boxplorer eller annat, så går det inte att connecta via ftp längre.. så va det för mig i alla fall! Detta löster man genom att köra xbmc som dash. Fast det var ju inte huvudanledningen till att jag bytte dash.. tycker det är så smidigt bara... men det är ju en smaksak. En annan lösning är ju som KTD skrev, fast det har jag sldrig provat själv..

Comment

ktd: Tackar för tipset, testade det och nu funkar det helt plötsligt. Jag bockar och bugar.

Comment

Bra att det funkade!

Jag tycker iof att dom borde komma överens om att alla ska köra med : eller utan istället. Som det är nu kan man inte köra X-Box SaveManager om man har XBMC igång bara för att X-Box SaveManager letar efter e medans XBMCs ftpserver visar e:... Tråkigt att man måste dra igång typ Evox bara för att kunna köra X-Box SaveManager...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X