Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

streama dvd!?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• streama dvd!?

Jag är ute efter att kunna streama ut dvd till boxen så man kan se själva dvd-filmen som en film och inte bara se video_ts filerna och .vob filerna i dvd filmen...

Hur gör jag då?
    Jag kör smb share med XBMC och kör .img dvd filmen i daeomon tools så jag ser alla filer i själva dvd filmen!

En kompis snackade om att man kunde klicka på "pack" i menyn till vänster i XBMC så packades dvd filerna ihop som en fil så då kunde man köra den som en dvd film...

MEN JAG HITTAR INTE "PACK" KNAPPEN...

desperat behov av hjälp!!!

Hej, jag har samma funderingar! Jag har hittat "pack" knappen (finns i senaste XBMC) men det enda som händer är att det blir en. ifo fil kvar och den går inte att starta. Provade åxå att använda deamon och sen delade jag ut K: på nätverket, men likt förba..at så kommer filerna upp som .vob osv i media center. Hur gör man??

Kan man streama en DVD film i .img format från datorn? eller måste man byta format? vill kunna få upp menyn och slippa sätta på .Vob filerna en i taget!

Tacksam för hjälp!
    Mats

Comment

Leta upp donglefree dvd player så kan du se på dvd film precis som på en dvd-spelare

Comment

Original inlägg av steffeml
        Leta upp donglefree dvd player så kan du se på dvd film precis som på en dvd-spelare
        HELT FEL!

Med dongle free dvd player kan man inte streama.

Felet att man inte kan se filmen när man startar ifofilen är att imagen innehåller meny och XBMC stöder inte det ännu.
        Det har diskuterats i massa trådar innan hur man löser/går tillväga för att fixa så man kan se filmen men fullt valbara ljud & textningar.

Den som SÖKER skall finna...

*EDIT*
        Kan man streama en DVD film i .img format från datorn? eller måste man byta format? vill kunna få upp menyn och slippa sätta på .Vob filerna en i taget!
        Ja, man kan streama .img direkt men som jag sa innan så ska inte imagen innehålla meny...
        Last edited by ktd; 2004-10-31, 22:05.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X