Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

undertextproblem i xbmc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• undertextproblem i xbmc

Jag har build 2004-10-17 och ska försöka se filmer med undertextändelserna .sub och .idx. Jag har fattat det som att xbmc inte riktigt stöder dessa men i mitt fall ser jag översta delen av texten men inte resten. Finns det något smidigt sätt att justera undertexten i y-led i xbmx??

/yechkin

givetvis xbmc...

Comment

Gå in i Settings/My Videos/ Calibrate...

Comment

Det funkar säkert, problemet är bara att jag inte har "my videos" som alternativ när jag går in i settings.... Måste jag ändra eller ta bort någon fil?

/yechkin

Comment

Va? Inget My Videos?
          Vilka val har du i settingsmenyn då?

Comment

Jag har: General, slideshow, screen, scripts, music och system och thats it! Har iofs inte använt xbmc innan jag installerade senaste builden. Tycker ändå att jag installerade rätt, jag kan ju se filmer i xbmc. Jag kommer dock inte in i screen-menyn.

Det är därför jag undrar om jag måste måste meka i någon .xml-fil för att få det att funka.

/yechkin

Comment

Verkar som ditt skin är skit!

Om du inte kör med Project Mayham som kom med din build så byt till det annars kan du ladda ner senaste här http://www.chokemaniac.net under dowload...

Comment

Aha.... måste bara lära mig hur man byter skin.... Tack för hjälpen i alla fall!

Comment

Wtf!!! Hur kan man ändra skin om man inte hittar valet "user interface" i settingsmenyn.... Tror fan att jag måste försöka dra över builden igen..... Eller vad är det som är fel?

/yechkin

Comment

Gå in e:\tdata\0face008 settings.xml och leta efter taggen <skin>. Där kan du skriva in vilket skin du vill ska laddas...

Comment

Gå in e:\tdata\0face008 settings.xml och leta efter taggen <skin>. Där kan du skriva in vilket skin du vill ska laddas när du startar upp XBMC...

Comment

låter skumt.

Comment

Nu funkar det! Tog bort mappen xbmc på xboxen och la in en lite tidigare build... oooohhh så gytt! Tack för hjälpen!

/yechkin

Comment

FAcking Prob

Förstår inte varför, men jag ser nästan inte den understa raden av undertexten... Har läst tidigare att man ska kalibrera filmen.. Men har gjort det typ 1000 gånger o det är endast filmen som man flyttar upp o ner och åt sidan men undertexten följer juh inte med utan den är där den är....
                            Har haft det problemet ett tag nu o det är jävligt irriterande...Hjälp? Tack på Förhand!

Comment

märkte att texten hamnde långt under bilden på xbmc men då körde jag media player istället och där va texten som vanligt fungerar skitbra

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X