Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Får ni Xlink KAI att fungera i Xbmc?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

jodå..

för mig funkar det prima..
    jag bytte ut min xbmc till en build 2004-11-15
    innan så var det buggigt..
    och ja det stämmer att ett nytt ip sätts..
    det är KAI som sätte det nya IP.

så prova byt ut xbmc..
    och följ sedan guiden
    glöm inte att öppna portar i ev router

mitt nick på KAI: kristoffer123

e kul med HALO2.. igår var ca 200 inne och spelade i EUROPA..
    //kristoffer

Comment

Fixat nu.

Comment

Min box fungerar och hittar Kai på min PC, jag ser kompisar och arenor. Jag ser även de spel jag har lagt till på (www.teamxlink********), men kan inte ställa mig på spelet och välja play.
        När jag sedan försöker gå in på f: manuellt och letar upp spelet, startar och väljer systemlink, så hittar den inget?

Portarna i min firewall är öppnade och jag har ju all kontakt. Versionen av XBMC är 1.1.0 2004-11-15.

Så kan någon förklara för mig hur jag kollar inställningarna för Kai, vilken mapp den kollar mot. Jag vill kolla så att Kai verkligen pekar mot f:\Games.

zlazk - det känns som om du kan sitta inne med svaret på min fråga? Hur löste du så att spelet startade automatiskt?

Comment

Jag uppgraderade xbmc till 2004-11-26, sen så gick jag in i menyn där man gör olika inställningar. Där fanns "Xlink Kai" - in där och så peka på F:/ Games. Klart!
          Hoppas det fixar sig nu.

Comment

zlazk - tack för hjälpen!

Jag hittar dock inte 11-26 versionen, utan tankade ner en ny av ver 11-15, där den funktionen som du pratar om finns med, där man kan skriva in en adress själv.
            Dock så måste jag fråga dig, hur får man fram kolon, slash-tecken?
            Man får ju bara upp ett tangentbord med bokstäver. Men hur ställer man om det så att man kan få fram kolon ( och slash (/) eller backslash (\)?

Comment

tror det är shift man trycker, om inte så är det ngn annan tangent för att byta tecken.

Comment

@ e de väl...

Comment

- zlazk
                  Jo, jag hittade funktionen som ändrar efter lite letande. Men får det ändå inte att fungera. Måste vara versionen av XBMC som är usel.
                  Vart hittade du din? Jag hittar inte 11-26 någonstans... Har du något tips?

Comment

piratbayen.

Comment

Stort tack zlazk!
                      Nu kan jag komma åt spelen från Kai-läge också. Att jag sedan inte ser ett enda spel eller spelare under systemlink, beror nog bara på att jag gör något galet.

Är det någon som vet på rakarm vad det kan bero på? Jag går in t ex på Halo 2, väljer europa (har även provat amerika), hittar ett antal rum där det finns lediga platser och går in där.
                      Sedan väljer jag play och spelet startas. När jag sedan går in i systemlink och kollar efter spelen så finns det inga där (oavsett om jag provat med Halo2, Call of Duty eller något annat spel).
                      Min första tanke var att det kanske tar ett tag innan banan/banorna dyker upp, men igår satt jag 10 minuter och väntade och det enda spelet gjorde var att söka och söka.

Regigerat:
                      Jag hittade den här länken med samma problem: http://forum.psxcare.com/support/sho...ght=systemlink
                      Jag vill påpeka att jag öppnat port 30000 och att allt fungerar ju perfekt i XBMC och Kai. Däremot ser jag inte någonting under systemlink i spelet
                      Last edited by Mangler_sthlm; 2004-12-03, 10:04.

Comment

Hej!
                        Installerade XBMC 2004-12-03 och öppnade port 30000-30005
                        då hoppade mitt igång!!!

Comment

jag får inte mitt att funka överhuvudtaget...
                          står bara att den inte kan connecta men datorn hittar xboxet med xlink kai..
                          någon som har lite ideer kör utan router just nu och med ett nätverkskort i datorn..
                          kan det vara det som e problemet?
                          måste man ha ett localt ip för att d ska funka??

Comment

Ursäkta men vad är Xlink Kai för nåt?

Comment

http://www.teamxlink********/

Säger ganska mycket den länken
                              BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X