Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konfigurera väder

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Först koncentrerade jag mig på att få nyheterna att scrolla i XBMC. När detta var klart så gick jag in i vädret och sökte på Stockholm. Den scrolla ignom lite pryttlar och sedan funka det kanon.

Även radio delen har jag fått och funka utan några probs.

Obs. det jag tyckte var svårast va att få igång XB mot nätet.
    I Gateway och DNS fältet fyllde jag i samma siffror. 192.168.0.1 (tror jag).

Comment

*ler*

Och jag fick det att funka jag med... det hade med anslutningen till internet. ja jag va helt övertygad om att det va rätt, jag fick avinstalera kortet och sen lägga in det igen så gick det.

Comment

Jag har kontakt med internet för webradio, filmtrailers och tv.nu funkar men inget väder och ingen nyhetsremsa. På vädersidan får jag meddelandet "Unable to get weather data" och nyheterna vet jag inte hur jag ska få igång.

Comment

Lite frågor: Vart hittar jag webradion? Vad är det man ska skriva om man vill ha vädret i Södermanland?

Comment

Jag har också problem att få väder informationen, det har alltid fungerat förut och jag kontakt med nätet, RSS remsan fungerar finfint. Har upptäckt att jag inte kommer åt www.weather.com från min dator heller! vad kan detta bero på? har provat att använda flera olika DNS:er och har även provat att ange ip-numret istället för adressen.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X