Okej Trust ska nu testa ditt förslag här, återkommer om jag får till det. tack för all hjälp.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Smb???
Collapse
X
-
har du XP utan admin lösen så räcker det med att skriva:
<path>smb://192.168.100.108/Videos</path>
funkar hur bra som helst"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment
-
-
Lånar denna tråden eftersom jag har liknande problem.
Mitt nätverk ser ut såhär.
1. Server kopplad till nätet och till min arbetsstation.
2. XBOX kopplad till arbetsstation (fast ip på xbox och arbetsdator).
3. Vanliga FTP utföringar från arbetsdatorn funkar klockrent, dock kan jag inte komma åt det jag delat ut på min arbetsdator från xboxen.
På arbetsdatorn är det inställt på 192.168.1.2, 255.255.255.0, simple filesharing (temporärt).
På Xboxen i XBMC har jag 192.168.1.1, 255.255.255.0, (dns, gateway) 192.168.0.1
Sen i xbmc config filen har jag:
<name>XXX</name>
<path>smb://192.168.1.2/XXX</path>
Startar jag XBMC så får jag bara upp en svart ruta där det står Error Line 408 XML och connecting to FTP Server 192.168.1.1, Port 21 lösen/lösen
Vad kan vara fel?
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av deepAahh.. det fixade sig.
Det är jättebra att skriva "Aahh.. det fixade sig." det kan finnas andra personer som är intreserade av att veta hur du löste problemet. Det här är ett forum, ett forum är till för att söka info och hitta svar på sina frågor. Ditt "Aahh.. det fixade sig" hjälper knappast någon, och är ett totalt meningslöst inlägg.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har winxp home. Fick medelande access denied.Original inlägg av dcpimpDet finns ingen ikon under mapp alternativ i XP Home Edition som heter förenklad fildelning, och den måste ju vara i kryssad för att kunna använda SMB tjänsten i Media Center!, Någon som har något tips om hur jag ska göra för att få det att fungera?
förenkla fildelning är alltid på i windows xp home.
Det dom har bantat ner på xp home är just dessa tjänster. Nätverks tjänster etc. Dock har jag fått skiten att fungera efter 1-2timmar pillandes. Och hur gjorde jag. jo jag AVINSTALLERADE min helve... brandvägg. Använder F-secure. Så det skall fungera med Win Xp home.
dock. prova att inte använda någon brandvägg. jag kan skicka ett ex på min media.xml fil om du vill kolla. =)
- Citat
- Flag
Comment
-
Mitt system:
PC:
WinXp home SP2
Ip: dhcp Datorn har tilldelat 192.168.0.100
Datorns namn: Mikimob
Delade ut hela d: med resurs namn d.
Xbox:
Ip: dhcp 192.168.0.150
La in <path>smb://Mikimob/d/</path>
tror att xboxen är känslig för stora och små bokstäver så kolla att det sår rätt.
Använd inte nån allt i ett produkt tex norton, f.secure, norman etc etc. Använd en riktig brandvägg där du kan ställa in ip adresser som är säkra. eller skippa brandväggen 8/10 fall är brandväggar.
kanske inte så mkt hjälp. men lura er inte av att min brandvägg fungerar. min gjorde det. jag kunde gå in på min bärbara från andras daorer (dvs. utdelningen) men dock inte med xboxen.
Lösning: avinstallerade brandväggen.
- Citat
- Flag
Comment

Comment