Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Starta boxen med xbmc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Starta boxen med xbmc

Hur gör man för att xbox media center ska starta automatiskt när man startar boxen? Jag har lagt in det i e:\apps\xbmc\...
    Har förstått att jag måste ändra någonting i evox.ini
    Men jag har inte hittat där det står... och kan ingen förklara det enkelt...

1. Kopiera in XBMCs default.xbe & xboxmediacenter.xml till C:

2. Döpa XBMCs default.xbe i C: till "avalaunch.xbe" eftersom det är det första dashboarden X2 498x letar efter.

3. Öppna xboxmediacenter.xml på C: och skriv in sökvägen till XBMC. Tex <home>E:\Apps\XBMC\</home> om den ligger där du kanske har den i F: vad vet jag.

Lycka till!
    Last edited by pege63; 2004-12-07, 11:00.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ok tack! Men vad är X2 498x? Är det ett dashboard eller? Jag körde superdisc 3.7 Lite... och det är ju evo-x som startar direkt då?

Comment

X2 498x är bioset som de flesta använder. Det är den som startar dashboarden skulle man kunna säga. Superdisc är inget annat en installationsdisk.

Comment

Original inlägg av cogo234
          Hur gör man för att xbox media center ska starta automatiskt när man startar boxen? Jag har lagt in det i e:\apps\xbmc\...
          Har förstått att jag måste ändra någonting i evox.ini
          Men jag har inte hittat där det står... och kan ingen förklara det enkelt...
          http://manual.xboxmediacenter.de/wak...MCAsDash&v=3la
          sockan.se
          xbox v1.3
          Black jewel
          Silent Modd

Comment

tack så mycket!!!! =)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X