Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Webradio i nya XBMC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Webradio i nya XBMC

Jag får inte webradion i xbmc att fungera. Jag väljer webradio i rullmenyn nere i högra hörnet men sedan händer det inget. Det händer ingenting...måste man göra några inställningar? Jag har gjort inställningar i min xbox och streamar film över nätverket från min dator och detta funkar utan problem. Bilder o musik från datorn funkar också utan problem. Kan det vara så att jag inte släpps ut på internet? Har en router med brandvägg, måste jag öppna någon port i denna?

Underlättare om du skriver vilken CVS du kör.. med tanke på att det släpps en CVS varje dag..
    BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

Comment

Funkar inte för mig heller med den senaste kompilerade versionen som finns på xbmp.uk.xbins.org (xbmc-2004-11-30 tror jag d va). Har inga problem med min internetuppkoppling dock, kan kolla vädret och leta efter info om musik osv.

Comment

Har ni webradio scriptet installerat i scriptmappen?

Den heter antingen kmlbrowse.py eller simplekml.py

Har ni inte det är det svårt att få radion att fungera

Comment

Tack 3875, det var de filerna som saknades, men efter jag la in dem funkar bara movie trailern men inte webradion? När man går in i xbmc och kör scriptet direkt så händer ingenting heller? Kan det vara fel på scriptet?
          Last edited by Cartman; 2004-12-12, 10:22.

Comment

Kan inte du som har ett fungerande KMLbrowse.py script dela med dig av detta.

Comment

Just nu är det problem med KMLscritpet för alla,de har förmodligen ändrat ngt på sidan.
              Håll utkik efter uppdateringar.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X