Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Web Radio funkar inte

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Web Radio funkar inte

Någon mer som har problem med web radion i xbmc nu för tiden.

Jag har uppdaterat KMLbrowse.py till http://webradio.kiss-technology.com/...hp?reload=true men det vill sig inte ändå.

Tacksan för hjälp.
    Last edited by kongoo; 2004-12-31, 02:44.

Hej
    Fungerar bra för mig ,har du uppdaterat länken på 2 ställen i kmlbrowse.py?

Comment

Tack för svar

Har uppdaterat på båda ställen.

När jag försöker starta web radion så står det "faild to download xml document". men jag kommer ut på nätet (imdb o väder).

Så mysko, har kört i ny xbmc men samma sak. Vet inte vad jag har gjort, typ inget vad vad vet. En vacker dag så blev det bara så här så lack jag blir.

Tacksam för mera hjälp.

Comment

Original inlägg av kongoo
        Tack för svar

Har uppdaterat på båda ställen.

När jag försöker starta web radion så står det "faild to download xml document". men jag kommer ut på nätet (imdb o väder).

Så mysko, har kört i ny xbmc men samma sak. Vet inte vad jag har gjort, typ inget vad vad vet. En vacker dag så blev det bara så här så lack jag blir.

Tacksam för mera hjälp.
        Har exakt samma problem. Kör XBMC Xbox Media Center 1.1.0 2005-01-12

What to do?!

Comment

ingen?? please we need help here

Comment

Min funkar som sagt men här är den "officiela fourmtråden för KMLbrowse och det verkar finnas lite fixar att ladda ned.

http://www.xboxmediaplayer.de/cgi-bi...ST;f=21;t=4190
            Kolla sista sidan

Comment

Nu har det löst sig för mig. Drog idag ner XBMC Xbox Media Center 1.1.0 2005-01-13. Sen ändrade jag i scriptet, precis så som jag gjorde med den föregående versionen. Men denna gången sprang skiten igång.

Comment

Testat det du skrev E72 , funkar ändå inte ska dra ner 1 1 0 2005 01 13 nu å se.

Kanske, hoppas, måste funka nuuuuuuuuuu .

Comment

Original inlägg av Majster
                  Nu har det löst sig för mig. Drog idag ner XBMC Xbox Media Center 1.1.0 2005-01-13. Sen ändrade jag i scriptet, precis så som jag gjorde med den föregående versionen. Men denna gången sprang skiten igång.

Vad ändrade du i skriptet Majster? Kan du dela med dig så skulle jag bli mega happy

Comment

Original inlägg av kongoo
                    Vad ändrade du i skriptet Majster? Kan du dela med dig så skulle jag bli mega happy
                    Jag ändrade scripts/KMLbrowse.py filen. Bytte ut ...
                    http://194.192.15.21/webradio2/kml/index.php?reload=true
                    mot
                    http://webradio.kiss-technology.com/webradio2/kml/index.php?reload=true
                    (Finns på två ställen)

Precis så som du skrev i ditt första mess i denna tråd alltså. Gjorde exakt så med min "gamla" verre av xbmc som bara var en dag äldre. Men där fungerade det inte. Men i denna version som är en hel dag nyare så gick skiten igång.
                    Dubbelkolla att du verkligen får rätt adress när du klistrar in den i KMLbrowse.py. Så du inte får med nån konstig formatering som förstör länken.

Hoppas den skuttar igång även för dig!!

Comment

Filerna finns inte.

någon som hade alla filer som ska ligga i script mappen? har 05-01-02 xbmc.

Comment

funkar fortfarande inte, har nog f&n testat allt nu. Olika builds, ändrat på båda ställena i KMLbrowse.py. senate jag testade va XBOX Media Center 2005-01-15 där det är uppdaterat med webradio 2 å så där, Vill ju bara få det att funkar men jag fattar inte nu vad det kan vara. samma meddelande som innan kommer upp varje gång "faild to download xml document", någon expert där ute ??? Please så frustrerande så det gör ont.

Comment

Om du vill Kongoo så kan jag packa ner min script mapp och maila över till dig? Behöver bara nån mail adress eller liknande så jag kan nå dig

Comment

Lägg upp mappen här så jag också kan snappa den

Comment

jag vill också ha mappen Tobbe@holmer.biz

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X