Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vill ha enbart Xbmc på kryssboxen...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vill ha enbart Xbmc på kryssboxen...

Hej...

Installerade min xbox med xbit ship och 250 gb hårdisk med SuperDisc 3.6 för nått års sedan... Har Sedan dess nästa enbart levt med Media Center som jag uppdaterat månadsvis... Saken är den att jag tycker bara att det är massa skräp på den från superdisc installationen...

Hur gör jag för att själv installera enbart Media center, vill ha kvar xbox orginal dashboarden så jag kan byta till den när jag vill spela live... Alltså vad måste finnas på xboxen för att den ska funka...

Länka gärna till guider som ser ut att lösa mitt problem...

Mvh Max

http://manual.xboxmediacenter.de/wakka.php?wakka=Index
    Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

0. ta bort gammla xbmc filer i C: rooten 2 st (xboxmediacenter.xml; avalaunch.xbe) om du gjort som under punkt 2 i början.
      1. Gå in i mappen du har din XBMC med FTP ta bort allt där i, FPA in nyarse versionen.
      2. Kopiera in XBMCs default.xbe & xboxmediacenter.xml till C:
      3. Döp om XBMCs default.xbe i c: till avalaunch.xbe
      4. Öppna xboxmediacenter.xml på c: och skriv in sökvägen till XBMC. Tex F:\Apps\Xmbc om den ligger där.
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Vill också bara ha Xbmc i boxen, men vad har hänt med http://manual.xboxmediacenter.de/wakka.php?wakka=Index ?? Kommer ju inte in så man kan läsa.

Nån som har lust att skriva ner hur man gör eller som vet var man hittar en guide som hjälper en med detta? Utgå från att man har en helt ny hårddisk, opartitionerad för jag ska byta ut min hårddisk.
        Last edited by foof; 2005-01-20, 09:56.

Comment

Bara ha XBMC?
          Du menar som dash då eller, se då nedan
          Du måste även ha MSdash, andra program som tex DVD2XBOX, osv, osv.
          Bara ha XBMC..........................?
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Kolla i XboxMediaCenter.xml. Står i början på filen hur man gör. Tänk på att din bios förmodligen bootar tex evoxdash.xbe så isf får du plocka bort den och döpa om XBMCs XBE till evoxdash.xbe.

Comment

Bara döpa om XBMCs default.xbe i c: till avalaunch.xbe, eftersom det är det första dashboarden X2 498x.xx letar efter.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X