Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sortera: SHOUTcast Top 500?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• sortera: SHOUTcast Top 500?

Installerade XBMC på nytt häromdagen, fick det fina skinnet och allt, hittade den nedanstående SHOUTcast länken i XboxMediaCenter.xml den fungerar fint. Är dock inte helt nöjd med de 500 kanslerna som visas i den listan. Om jag surfar in på www.shoutcast.com får jag upp samma lista, men kan sortera den lite, söka på ngt visst ord eller sortera efter bitrate. Borde det inte gå att ändra sökvägen i nedanstående bokmärke så att man får de sorteringarna gjorda på boxen? Typ får den listan som jag får på www.shoutcast.com om jag söker på punk och ordnar efter bitrate, istället för deras top 500? Har försökt kopiera de url:er som blir när man gör sökningen, men utan framgång, verkar som om insikten om hur XBMC läser nedanstående adress behöver vara lite djupare än vad den är hos mig...
    <bookmark>
    <name>SHOUTcast Top 500</name>
    <path>shout://www.shoutcast.com/</path>
    </bookmark>

om du går in på sidan & sorterar till höger, tar den urlen & lägger in i xbmc, funkar inte det?

/
    en nybörjare som försöker tänka...

Comment

Just som så var det jag tyckte mig göra, men det vill sig inte riktigt, sidan ser dock lika dan ut så jag förstår inte riktigt vad det är xbmc läser från url:en...

Comment

Funkar inte för mig heller..

Ska lägga in XBMC Xbox Media Center 1.1.0 2005-01-13 [Drizzel] få se..

Comment

Om du vill ha en speciell radiokanal så kan du lägga in det t.e.x. i din smb-share med .strm-filer...och bara gå in där och starta en .strm fil...(skriv in adressen i notepad och spara som minradio.strm)

Tex har jag en RadioCityMalmö.strm som endast har en rad:

mms://wms05.nordicwebradio.com/radiocitymalmo2

Sen går du bara in i musik och öppnar din .strm-fil och vips har du radion igång...
          Hoppas det kan hjälpa...
          Min mor var en god vän till min far
          Box 1.1, x2l, 120gb...

Comment

Jo, sett den lösningen på anda ställen i forumet, men jag är inte instresserad av ngn specifik kanal utan vill bara kunna sortera den listan som redan finns... Men det är en fin lösning om man har några givna favoritkanaler...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X